تابناک-استاندار هرمزگان بر اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک و تزریق دوز سوم واکسن کرونا در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا و کاهش عوارض و آسيب های این بیماری، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 05 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مهندس مهدی دوستی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک و تزریق دوز سوم واکسن کرونا در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا و کاهش عوارض و آسيب های این بیماری، عنوان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا افزایش یابد و تسریع شود و فرمانداران به طور جدی این مهم را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی باید فعالیت خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام دهد، ادامه داد: در خصوص مدارس، تعطیلی یکپارچه نداریم و در صورت نیاز، با توجه به وضعیت مدرسه باید در خصوص آن مورد تصمیم‌گیری شود و آموزش در آن مدرسه مجازی و غیرحضوری شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم جلوگیری از تجمعات غیرضروری در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا، افزود: نقش بخش گردشگری در اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان بسیار مهم است و باید فعالیت آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم یابد.

دوستی تصریح کرد: در خصوص آیین اعتکاف نیز اصل بر برگزاری آن است اما باید برای مصرف غذا، محلی در فضای باز مساجد آماده شود و ضمن انجام تست کرونا، نظارت لازم بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم اعتکاف صورت گیرد.

وی همچنین بر نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات تاکید کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باید کامل باشد و در اداراتی که میزان رعایت کم است، به مدیران آن اخطار و تذکر جدی داده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شناورهای مسافری که از سیستم تهویه مناسب برخوردار هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی در آنها به خوبی رعایت می‌شود، می‌توانند با ظرفیت کامل فعالیت داشته باشند، اما شناورهایی سیستم تهویه مناسب ندارند باید با ظرفیت کمتر فعالیت کنند تا این مشکل را رفع و تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

دوستی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی و اصناف در نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان‌ کمک کنند و با متخلفان نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار