تابناک-صبح امروز عملیات اجرایی طرح بزرگ و ملی آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آب استان با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 07 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر طی یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه، سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آبفا هرمزگان و جمعی از مسئولان و علمای شیعه و سنی عملیات اجرایی بزرگ آبرسانی به 67 روستای استان هرمزگان آغاز شد.

طی این عملیات اجرایی که در روستای گواه کوه و تنب سیک از توابع بخش دژگان شهرستان بندرلنگه آغاز شد قرار است ظرف مدت 30 ماه به 67 روستای فاقد شبکه آب یا ایجاد حدود هزار کیلومتر شبکه آب در چهار فاز آبرسانی صورت گیرد.

این پروژه بزرگ قرار است توسط قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه اجرایی شود و جمعیتی بالغ بر 30 هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

در این طرح قرار است بیش از 67 مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره بالغ بر 17500 مترمکعب برای روستاهای مورد نظر احداث شود.

گفتنی است در برخی مناطق نیز در مجموع حدود 6 حلقه چاه جهت استخراج آب حفر و به شبکه آبرسانی روستایی متصل می‌شود.

این طرح جهادی از اولویت‌های مهم دولت بوده که قرار است با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 40 میلیارد ریال به سرانجام برسد.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره نشان داده در کنار دولت و مردم ایستاده و در برهه‌های مختلف تاریخی خدمات ارزنده‌ای را چه در زمان جنگ و چه پس از جنگ با انجام پروژه‌های مختلف ملی و محرومیت زدایی ارائه کرده است.

وی افزود: در شان مردم هرمزگان با این ثروت بی نظیر نیست که برخی مناطق و روستاها تشنه باشند بر همین اساس رفع تشنگی و آبرسانی به مناطق مختلف استان دستور مستقیم آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم است و در این زمینه کار آغاز شده است.

استاندار هرمزگان گفت: آبرسانی در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد و بر همین اساس اهتمام مناسبی برای رفع مشکل آب در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: در این طرح که با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود بخشی از مشکل آب حل می‌شود و با تشکیل قرارگاه قمر بنی هاشم در استان و پای کار آمدن صنایع مستقر در هرمزگان بخش دیگری از مشکل کم آبی و تنش آبی روستاها مرتفع می‌شود.

مهدی دوستی گفت: استان هرمزگان بالغ بر 1600 روستا دارد که شمار زیادی از روستاها با تنش آبی مواجه هستند و 375 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود از این رو باید توجه ویژه‌ای به بحث آبرسانی در استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شهرستان قشم متاسفانه جمعیت زیادی با تنش آبی مواجه هستند که لازم است در این جزیره نیز اقداماتی برای کاهش مشکلات انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار