مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ پروژه آبرسانی در شهرستان بهار طی امروز خبر داد و گفت: با تکمیل دو مجتمع آبرسانی شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲ هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 10 February 2022

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ پروژه آبرسانی در شهرستان بهار طی امروز خبر داد و گفت: با تکمیل دو مجتمع آبرسانی شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲ هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش تابناک همدان، آئین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی شهرستان بهار با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان و فرماندار  این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در این مراسم با اشاره به اینکه به میمنت این روز‌های خجسته امروز سه پروژه آبرسانی در شهرستان بهار بهره‌برداری و سه پروژه نیز کلنگ‌زنی شد اظهارکرد: همزمان با پروژه‌های آبرسانی، ساختمان اداری شهرستان بهار نیز در دو طبقه هر طبقه ۴۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع افتتاح می‌شود که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شرکت برای آن هزینه شده است.

فرهاد بختیاری‌فر به کلنگ‌زنی بخش اول و دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد آشوری اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهار دو مجتمع آبرسانی به نام‌های «آقبلاغ» و «حسین آباد آشوری» وجود دارد که امروز خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد آشوری آغاز شد.

وی با بیان اینکه بخش اول و دوم اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد آشوری به طول ۱۰ کیلومتر بوده که به خاطر سایز‌های متفاوت به دو بخش تقسیم شده است افزود: برای بخش اول این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، یعنی از اعتبار مجتمع‌های ملی آبرسانی تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در برای بخش دوم این پروژه سایز لوله‌ها پلی‌اتیلن و کوچکتر است  و تقریبا ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است ادامه داد:  در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان برای مجتمع حسین‌آباد و ۱۱ میلیارد تومان نیز برای مجتمع آقبلاغ اعتبار  موجود است.

وی بیان کرد: برای بخش اول خط انتقال حسین آباد آشوری ۸۰۰ متر لوله ۲۰۰ میلیمتر چدن نشکن (داکتیل) و  ۵ هزار و  ۲۰۳ متر لوله پلی‌اتیلن در سایز ۲۵۰ میلیمتر استفاده می‌شود.

بختیاری‌فر با تاکید به اینکه در بخش دوم سایز‌های لوله‌ها کمتر می‌شود و خط انتقال ۹۰ میلیمتر پلی اتیلن به طول ۳ هزار و ۷۵۰  متر و خط انتقال سایز ۱۱۰ میلیمتر پلی‌اتیلن به طول ۳ هزار و ۶۰۰ متر است بیان کرد: حدود یک هزار و ۸۰۵ متر لوله پلی‌اتیلن ۲۰۰ میلیمتر نیز داریم که در مجموع جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر را در ۶ روستا که تحت پوشش مجتمع آبرسانی حسین آباد آشوری هستند، زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی به عملیات اجرایی احداث و فنس‌کشی مخزن آب به حجم یک هزار متر مکعب روستای مالک اشتر با اعتبار ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: پروژه احداث و فنس کشی مخزن هوایی فلزی روستای هارون آباد نیز با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح دیگر پروژه‌های آبرسانی در شهرستان بهار سخن گفت و افزود: یکی از این پروژه‌ها در روستای دینارآباد است که چاهی به عمق ۸۰ متر با دبی ۱۲ لیتر در ثانیه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی حفاری شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه چاه روستای همه‌کسی نیز بهره‌برداری شد که برای این پروژه از ظرفیت خیرین استفاده شده است گفت: تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان نیز برای این پروژه هزینه شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه در حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال چاه تقریبا یک کیلومتر لوله پلی‌اتیلن سایز ۹۰ میلی‌متر استفاده شده است افزود:  این چاه حدود ۷ تا ۸ لیتر در ثانیه آب دارد و با این اقدام مشکل  آب شرب روستای همه‌کسی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریبا ۲۲ میلیارد تومان برای دو مجتمع آبرسانی شهرستان بهار اعتبار داریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه پروژه‌ها تعریف شده و در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان مجموع اعتبارات شهرستان بهار را در بخش آب و فاضلاب  ۶۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ حدود ۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی دریافت شده که نکته قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: با تکمیل دو مجتمع آبرسانی در شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲ هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند که هدیه‌ای از سوی دولت برای مردم شهرستان بهار است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه موضوع آب و نیز وزارت نیرو از اولویت‌های اساسی ما بوده است و بار‌ها با وزیر محترم نیرو صحبت‌هایی در این زمینه داشتیم اظهار داشت: خوشبختانه در این راستا اعتبارات بسیار خوبی جذب شده است که به عنوان مثال برای شهرستان کبودراهنگ از محل اعتبارات مناطق محروم تنها ۸۹ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم.

فتح الله توسلی با اشاره به اینکه برای شهرستان بهار ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و اعتبارات دیگری هم در حوزه تصفیه‌خانه‌ها در راه است گفت: از همه مهمتر موضوع انتقال آب از سد تالوار بوده که در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه چند روز پیش جلسه‌ای با رئیس جمهور محترم و مجمع نمایندگان داشتیم که نامه‌ای آماده و از ایشان اعتبار یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست شد افزود: روز گذشته دستور آقای رئیس‌جمهور به وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که امیدواریم در این زمینه هم کمک‌هایی شود چرا که اقدامات اساسی سد تالوار انجام شده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

توسلی با تاکید به اینکه باید فکر استراتژیک برای تامین آب داشت یادآور شد: برای اصلاح شبکه آب روستا‌ها نیز فکر اساسی شود که نیاز است اعتبار اساسی برای این منظور تخصیص یابد که اگر لازم باشد از اعتبار ملی نیز خواهیم گرفت چرا که در حال حاضر قطره‌های آب برایمان مهم است.

وی با بیان اینکه  الگوی کشت نیز فکر اساسی نیاز دارد و دیگر نباید سیب‌زمینی در شهرستان بهار محصول اول باشد و باید محصولات کم آب‌بر استفاده کرد خاطرنشان کرد: کشور به سمت خشکسالی می‌رود و اگر نتوانیم مدیریت آب داشته باشیم در آینده  نسبت به آب شرب نیز مشکل خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان بهار نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از این منظر دهه مبارک فجر را به همدیگر تبریک می‌گوییم که یادمان باشد انقلاب اسلامی برای ما چه کرده است و چهل سال پیش به ویژه در حوزه آب کجا بودیم و امروز کجا هستیم.

روح الله نباتی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم گفت: پشت پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود یک عقبه فنی و مهندسی خوابیده است که این‌ها را ۴۰ سال پیش نمی‌توانستیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دوران پیش از انقلاب درصد بالایی از کشور آب شرب و سالم نداشتند افزود: امروز با بحران آب مواجه هستیم و باید مدیریت کنیم، اما از طرفی از نعمت آب در حد استاندارد‌های جهانی برخوردار هستیم که متعلق به مهندیس ماست و باید این‌ها را تبیین کرد.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه شاید ۵۰ سال پیش در شهرستان بهار دو یا سه مهندس نداشتیم که بتواند کار مهندسی را انجام دهند و تمدنی که غرب به دست آورده از راه فنی و مهندسی بوده و نه چیز دیگر و این است که باید دهه فجر را تبریک گفت و به خود بالید گفت: باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی به خوبی تبیین شود و خدمات انقلاب اسلامی به مردم گفته شود.

وی با تاکید به اینکه باید نگاه کارشناسی به اقدامات داشت و اگر کار انجام می‌شود حساب شده است خاطرنشان کرد: باید مردم را به آینده روشن امیدوار کرد و هر کدام از ما باید کارگزاری در تراز انقلاب اسلامی باشیم.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار