مسئول رادیوتراپی بیمارستان خوانساری اراک گفت: با آغاز به کار و نصب یکی از دستگاه روز دنیا در زمینه درمان سرطان، کیفیت و دقت درمان انواع سرطان در این مرکز درمانی ارتقاء یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 23 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهری شرفی افزود: این دستگاه یکی از بیشرفته ترین دستگاه های در درمان انواع تومورها است و قابلیت آن نسبت به دستگاه های مشابه دقت بالای آن که خود این موضوع باعث می شود به بافت های سالم و اطراف آسیب نرسد.
وی یادآورشد: این دستگاه مجهز به تهیه پورتال فیلم است و در طول درمان و سیر قادر به تصویربرداری است.
وی تاکید کرد: این دستگاه مجهز به تخت دارای اختلاف درجه تا ۶ درجه از طرفین و همچنین وجود سی تی بر روی خود دستگاه که مزیت بسیار ویژه ای محسوب می شود است.
شرفی ادامه داد: همچنین کنترل تنفس بیماران در تایم درمان نیز از دیگر مزایای دستگاه "ورسا اچ دی " است که بسیار حائز اهمیت می باشد.
مسئول رادیوتراپی بیمارستان خوانساری اراک گفت: روزانه ۳۵ بیمار مراجعه می کنند که با دستور پزشک از ۲۰ تا ۴۰جلسه در تایم های ۱۵ دقیقه ای تحت درمان قرار می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه، این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها در درمان انواع تومورها می باشد، گفت: از این نوع دستگاه تنها ۴عدد واردکشور شده که دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با تلاش های فراوان مسئولان توانسته یکی را خریداری و استفاده کند تا ضمن بی نیازی به مراجعه هم استانی به استان های دیگر، امکان استفاده مردم سایر استان ها نیز فراهم شود.
وی افزود: هزینه استفاده بیماران از این دستگاه ۱۰۰ درصد رایگان است و بیماران برای گرفتن خدمات رادیوتراپی هیچگونه هزینه ای را به بیمارستان پرداخت نمی کنند.
وی یادآور شد: برای خرید این دستگاه مبلغی حدود ۳.۵ میلیون یورو ارز دولتی هزینه شده که ۱۰ میلیارد تومان نیز هزینه آماده سازی آشیانه و لوازم جانبی شده است که از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.
وی افزود: به خاطر امواج و خطرات اشعه، دیوارها و سقف بتنی ایجاد و آماده شده است.
مسئول رادیوتراپی بیمارستان خوانساری اراک گفت: اتاق کنترل مسئولیت انتقال اطلاعات از اتاق فیزیک به دستگاه را بر عهده دارد که بر روی ct بیمار بررسی کامل انجام و به همکاران فیزیک ارسال می شود.
شرفی گفت: بعد از انجام کارهای مقدماتی، فرایند درمان برای بیمار شروع می شود بطوریکه محل دقیق تومور روی بدن بیمار مارک شده و عملیات آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار