مدیر گروه گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افتتاح نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی در این استان تا پایان سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 27 February 2022

دکتر محمد حسین برادران‌فر روز یکشنبه به مناسبت سوم مارس( ۱۲ اسفند) که به نام روز جهانی شنوایی نامگذاری شده در گفت و گو با ایرنا افزود: تجهیزات این مرکز خریداری و در هفته های آینده در بیمارستان دولتی شهید رهنمون (فرخی) یزد راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بیماران مجبور بودند برای کاشت حلزون شنوایی به مراکزی چون اصفهان و شیراز و تهران مراجعه کنند که هزینه های مضاعفی بر آنها تحمیل میشد اظهار داشت: راه اندازی مرکز کاشت حلزون، تحول بزرگی در این حوزه در استان ایجاد خواهد کرد.

وی شرایط کاشت حلزون را برای افرادی که از هر ۲ گوش دچار ناشنوایی هستند دانست و گفت: موفقیت این عمل زمانی تضمین می شود که والدین، اطفال ناشنوای خود را قبل از سه سالگی به مراکز و کلینیک‌های کاشت حلزون ارجاع دهند.

این متخصص حلق، گوش و بینی اضافه کرد: هر چقدر سن بالاتر رود پاسخگویی این عمل نیز به همان میزان کمتر خواهد شد .

وی با بیان اینکه ناشنوایی در یزد بیشتر از استان های دیگر نیست گفت: راه اندازی این مرکز می تواند از مراجعه مکرر بیماران به دیگر استان‌ها جلوگیری کند.



منبع: ايرنا
برچسب ها: افتتاح ، شنوایی ، تجهیزات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار