سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:
فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دیدار با نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار در امور معلولین با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه عزیز و شریف معلولین و توانخواهان گفت: خدمت به جامعه معلولین و توانخواهان یکی از وظایف اصلی و ذاتی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 03 March 2022

به گزارش تابناک کردستان؛ فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دیدار با نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار در امور معلولین با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه عزیز و شریف معلولین و توانخواهان گفت: خدمت به جامعه معلولین و توانخواهان یکی از وظایف اصلی و ذاتی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وکیلی با اشاره به وضعیت اشتغال معلولین در جامعه بیان داشت: مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاص این عزیزان بیشتر از سایر قشر‌ها مشهود است که فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، نقش بسزایی در این زمینه ایفاء می‌کند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در کنار بعد اقتصادی، نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار حائز اهمیت است که از جمله نتایج این آموزش‌ها کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی، توانمند سازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه‌های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی می‌باشد.
وی ادامه داد: نظام نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین تدوین شده است که ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کارآموزان دارای معلولیت و ارتقاء اثربخشی و کارآیی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه می‌باشد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان داشت: این نظام نامه در ۱۵ ماده تدوین شده است که ایجاد نگرش راهبردی، نظام‌مند و همسو سازی برنامه‌های توانمند سازی معلولین، تمرکز بر آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت کاربردی با توجه با توجه به نیاز‌های بالقوه کارآموزان دارای معلولیت و متناسب با نیاز بازار کار حال و آینده، استفاده از منابع و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و توجه به رویکردها، مدل ها، روش ها، فناوری‌ها و تکنیک‌های نوین یادگیری مهارت از جمله راهبرد‌های آموزش کارآموزان دارای معلولیت در این نظام نامه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار