کد خبر: ۱۰۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 04 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام‌جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سیریک با اشاره به خطبه 193 نهج‌البلاغه اظهارداشت: بعید است انسان خطبه متقین را بخواند و میل به تقوا پیدا نکند و بعید است انسان عاقبت به خیر شود اما درون‌مایه خطبه را اجرایی نکرده باشد؛ امیرالمؤمنین علی علیه السلام در این خطبه می‌فرماید: اهل تقوا اهل عبادت هستند؛ لذا اگر ما در روزمره‌‌گی‌های خودمان عبادت خداوند را فراموش کنیم اهل تقوا نیستیم.
وی افزود: اهل تقوا اهل سجود، رکوع هستند و از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را از آتش الهی نجات دهد؛ چنانچه اهل تقوا با وجود اینکه تا مقیاس بالایی از آتش دور هستند همواره نگران این هستند که مبادا عملی از آن‌ها سر بزند که سزاوار آتش الهی باشند.
حجت‌الاسلام سالاری بیان‌کرد: یک تصور غلطی در مورد عبادت است و آن هم این است که ما فکر می‌کنیم عبادت یک چیز است و زندگی ما چیز دیگری است، در حالی که اسلام این مسئله را تحت عنوان رهبانیت رد کرده است چرا که اسلام می‌گوید با مدیریت نیات و خدایی کردن آن زندگانی را همراه با عبادت کنیم لذا عبادت در متن زندگانی است و از آن جدا نیست.
امام جمعه سیریک ادامه داد: عبادت یک وظیفه اجتماعی است و گاها اجرای یک حق شهروندی، نجات دیگران از بزه اجتماعی، عمل به یک تعهد اخلاقی، ارشاد بدکاران، جلوگیری از منکرات و تذکر لسانی و  کوشش برای معیشت خانواده عبادت محسوب می‌شود.
وی عنوان‌کرد: من جمله هر چیز مفید و سودمندی که با انگیزه الهی باشد عبادت و از سمت دیگر ترک هر کار زیان‌باری اگر قربه‌الی الله باشد عبادت است لذا در آستانه هفته احسان و نیکوکاری باید بدانیم عابد ترین انسان‌ها کسانی هستند که دست‌گیری از فقرا کنند.
حجت‌الاسلام سالاری تاکید‌کرد: رحم‌خواهی مسئله مهمی است اگر ما می‌خواهیم پرودگار عالم به ما رحم کند باید به دیگران رحم کنیم و اهل ترحم باشیم چنانچه نبی‌مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند: دوست داشتنی‌ترین بنده نزد خداوند کسی است که اهل نفع‌رسانی و خدمت به مردم باشد و خوش به حال کسانی که اهل خدمت به مردم هستند لذا همه برادران و خواهران عزیز را در آستانه هفته احسان دعوت به خدمت و نیکوکاری می‌کنم.

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه ماه شعبان ماه امام زمان و سربازان گمنام امام زمان (عج) است اظهار کرد:لحظه لحظه ی امنیت این کشور مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان و سبز پوشان سلحشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی شریف انتظامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار