با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور؛
کد خبر: ۱۰۳۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 09 March 2022
به گزارش تابناک همدان، این مراسم همزمان با سالروز تشکیل نهاد مقدس و حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و با افتتاح "مرکز نیکوکاری پناه" در دانشگاه صنعتی همدان آغاز شد.

محمد رسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خبر داد: در ۱۱ ماهه گذشته ۷۶ میلیارد تومان کمک نقدی وکالایی به افراد بی بضاعت تقدیم شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش و حمایت نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ۶ هزار نفر آنان دانشجویان نخبه هستند.

 مدیرکل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷هزار و۶۶۵ شغل توسط این نهاد ایجاد شده که می‌توان گفت ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

مصطفی خاکساری قهرودی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: راه ندازی مراکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی از رویکرد‌های اصلی این نهاد است که زمینه و بستر برای شناسایی، رشد وشکوفایی استعداد‌های علمی ودانشگاهی برای توانمند سازی است، فراهم میکند.

وی افزود: ۵۰ درصد از ۵ میلیون نفر از مدد جویان تحت پوشش این نهاد در کشور سالمند هستند که خدمات معیشتی دریافت میکنند.

این مقام مسئول اشاره کرد: توانمند سازی وخودکفایی با حفظ کرامت مددجویان در اولویت قرار دارد وتاکنون ۵۳ هزار مددجو خودکفا و توانمند شده اند.

 وی ادامه داد: ۱ هزار و۴۷۷ نفر از مددجویان کمیته امداد استان خودکفا شدند و۳ هزار و۵۴۸ نفر نیز آمادگی خودکفایی دارند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تعهد اشتغال محقق شده است با توجه به اینکه برای این نهاد در از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار اشتغال تعهد شده بود که تاکنون ۲۸۰ هزار مورد آن تحقق یافته است.

وی افزود: برای سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار شغل هدف گذاری شده است.
 
خاکساری قهرودی از همکاری وهمراهی ۱۴ بانک استان همدان در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال زا کمیته امداد استان قدر دانی کرد وگفت: بانک‌های استان ۹۸ درصد تسهیلات تعهد شده را پرداخت کرده اند.

در ادامه قائم مقام کمیته امداد امام خمینی از نمایشگاه توانمندی‌های و محصولات تولیدی مدد جویان خودکفا وکار آفرینان برتر کمینه امداد استان بازید کرد که در حاشیه این مراسم از ۱۰۰ کار افرین برتر این نهاد در استان همدان تجلیل شد.

لازم به ذکر است: در استان همدان۲۳۰ مرکز نیکوکاری راه اندازی شده که ۱۶۰ مرکز شهری و ۷۰ مرکز دیگر روستایی است که ۵ هزار و۹۵۰ نفر خیر با این مراکز نیکوکاری همکاری دارند.
 
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار