تابناک- استاندار هرمزگان صبح امروز به همراه مهندس وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ومهدی نوبانی شهردار بندرعباس از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد
کد خبر: ۱۰۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 10 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز به همراه مهندس وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان  در مجلس شورای اسلامی و مهدی نوبانی شهردار بندرعباس  از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس بازدید کرد.

مهندس دوستی در حاشیه بازدید از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس اظهار داشت: ما در شهر بندرعباس دو چالش در بخش صنعت و بخش خانگی داشتیم در بخش خانگی بحث فاضلاب سلامت مردم و محیط زیست را خطر انداخته بود.

وی افزود: یک چالش دیگر نیز در بخش صنعت داشتیم و آن هم تامین شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان بود که برای ساماندهی هر دو چالش نیاز بود یک طرح راهبردی اجرایی شود.

استاندار هرمزگان گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس طرح جامعی برای حل دو چالش یاد شده است و هم می‌تواند مشکل زیست محیطی شهر را حل کند و هم آب صنایع را تامین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فاضلاب شهر بندرعباس هم به دریا آسیب میزد و از سوی دیگر با ایجاد بوی نامطبوع به گردشگری این شهر نیز آسیب وارد می‌کرد که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح، این مشکلات کاهش خواهد یافت.

مهندس دوستی گفت: این طرح، دغدغه استان و خواست چند ساله مردم است تاکنون سرعت پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی به پایان برسد و فازهای بعدی نیز به سرعت اجرایی شود و از صنایع غرب بندرعباس که در این طرح برد برد مشارکت کردند تقدیر می‌کنم.

گفتنی است فاز اول طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس شامل عملیات تکمیل مخزن 10 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ انتقال پساب است که تاکنون طبق برآوردها حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار