کارشناسان‌های اورژانس یزد مصدوم ۲۰ ساله در یک واحد گلخانه‌ای اطراف یزد را پس از انجام ۳۰ دقیقه عملیات پیشرفته‌ی حفظ حیات اورژانس نجات دادند.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 13 March 2022

ه گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ،رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: حادثه برق گرفتگی در یک واحد گلخانه ای اطراف یزد به مرکز پیام اورژانس استان گزارش و همزمان با آموزش اقدمات پایه ی حفظ حیات توسط کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس ، نزدیکترین کد امدادی به محل حادثه اعزام و کارشناسان این سازمان در مدت زمان ۷ دقیقه پس از امدادخواهی بر بالین بیمارحاضر شدند.

دکتردهقان ادامه داد: با حضور در صحنه، عوامل امدادی با پیکر بی جان جوان ۲۰ ساله ای مواجه شدند که به گفته ی شاهدان در صحنه پس از برق گرفتگی دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات پایه ی حفظ حیات با آموزش کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس توسط عوامل در صحنه انجام شده بود ، بلافاصله اقدامات پیشرفته ی حفظ حیات برای بیمار شروع و پس از دریافت ۹ مرتبه شوک قلبی و ۳۰ دقیقه تلاش بی وقفه برای نجات جان مددجو در محل حادثه ، علائم مثبت حیات در بیمار مشاهده و بیمار با دریافت خدمات حمایتی به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد.

دکتر دهقان تصریح کرد: با مشیت الهی، مشاوره تلفنی مناسب و همچنین اقدام سریع و حرفه ای کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی، خوشبختانه این کارگر گلخانه پس از تحت نظر بودن چند روزه در بیمارستان و دریافت خدمات حمایتی و تکمیلی با حال مساعد از بیمارستان مرخیص و به زندگی عادی بازگشت .

مطهره کریمی کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس و علی علی آبادی و حسین وکیلی کارشناسان عملیاتی شرکت کننده در این ماموریت طاقت فرسا بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار