امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: اولین اقدام برای آشنایی با خدا، نماز است بنابراین به اولیای مدارس سفارش می کنیم که اقامه نماز در مدارس را فراموش نکنند.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 13 March 2022

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از مربیان تربیتی و معاونان پرورشی و مشاوران مدارس استان یزد اظهار داشت: اگر انسان در مسیر عبادت و اطاعت خدا قرار گرفت در صراط مستقیم است و اگر از این مسیر جدا شد، در مسیر شیطان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تمام انبیا و اولیای الهی آمده اند که این مسیر را به انسان نشان دهند و انسان یکی از این دو مسیر را انتخاب کند و این اختیار، تنها به انسان عطا شده است.

ناصری بیان کرد: تکلیف همه ما به ویژه معلمان و کسانی که در مقابل آموزش انسانها مسئولیت دارند، خطیر است زیرا باید انسان را به مسیر تکامل و سعادت هدایت کنند.

حرکت به سمت کمال الهی، سواد خواندن و نوشتن را ارزشمند می کند

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت کار معلمان یادآور شد: سواد خواندن و نوشتن به تنهایی فاقد ارزش کافی است و آنچه سواد را ارزشمند می کند، حرکت به سمت کمال الهی است.

وی ادامه داد: معلم اگر مسیر درستی را در پیش نگیرد، به عقاید دانش آموزان و خانواده های آنها لطمه زده و هر جهلی که در او ایجاد شود، معلم باید هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد زیرا می توانسته که یک دانش آموز را انسانی خداجو و متفکر و متعهد و خدمتگزار به خلق خدا تربیت کند.

ناصری اظهار داشت: امیدواریم خدا به همه ما به ویژه معلمان توفیق دهد که بتوانیم وظایف خود را در مقابل فرزندانی که فطرت خدایی دارند را به درستی انجام داده و افرادی همچون قاسم سلیمانی تربیت کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تربیت اصیل اسلامی به دانش آموزان یک خدمت است و اگر غیر از این باشد، خیانت است.

نماز ناجی انسان‌ها از خطا و گرفتاری است

وی با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: اگر معلمان عشق به خدا را در دل دانش آموزان نهادینه کنند و اگر دانش آموز نمازخوان شود، اگر چند صباحی هم دچار لغزش و خطا شد، نماز او را نجات خواهد داد.

ناصری عنوان کرد: آشنایی با مکتب امام حسین (ع) و عشق به امام حسین (ع) نیز انسانها را از بیراهه نجات می دهد و افراد بسیاری هستند که به شرارت شهرت داشتند اما با عشق به امام حسین (ع) حتی به مقام شهادت دست یافتند.

وی، عشق به خدا و اهل بیت (ع) را ناجی انسانها دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان کودکان، نوجوانان و جوانان ما باید به نحوی تربیت شوند که ناخودآگاه عشق به نماز داشته باشند و عشق به نماز، عشق به خدا و اهل بیت (ع) را به دنبال خواهد داشت.

ناصری، اولین قدم تربیت کودکان را آشنایی با خدا دانست و گفت: اولین اقدام برای آشنایی با خدا، نماز است بنابراین به اولیای مدارس سفارش می کنیم که اقامه نماز در مدارس را فراموش نکنند.

حرکت آموزش و پرورش یزد در مسیر تفکر، تدین و تعقل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه های امام جمعه یزد در زمینه مسائل تربیتی بیان کرد: تلاش ما حرکت در مسیر رهنمودهای نماینده ولی فقیه با محوریت تفکر، تدین و تعقل است و معتقدیم اگر به این سه اصل به درستی پرداخته شود، می توانیم آینده ای بهتر برای دانش آموزان این کشور رقم بزنیم.

ملانوری با بیان اینکه در آموزش و پرورش از شرکای فرهنگی خوبی نظیر نیروهای بسیج برخورداریم، عنوان کرد: بسیاری از اینها با فعالیت هایی که دارند باعث جذب دانش آموزان می شوند.

منبع: مهر
برچسب ها: امام جمعه ، نماز ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار