عضو تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه با حضور در مهریز از باغ جهانی پهلوانپور این شهرستان بازدید و از تلاش اعضای ستاد خدمات سفر در ایجاد زمینه برای استفاده میهمانان و گردشگران قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 29 March 2022

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعلی حداد عادل از بخش‌های مختلف باغ پهلوانپور بازدید و آن را اثری ارزشمند و ماندگار از گذشتگان ذکر کرد که باید در حفظ آن اقدام شود.

وی از فعالیت اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان مهریز که بعد از ۲ سال به دلیل کرونا باز برای استفاده میهمانان و مسافران برنامه ریزی و تلاش دارند قدردانی کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد زمینه برای حضور مسافران و گردشگران در استفاده از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور کاری مهم است .

حداد عادل بیان کرد: ایجاد امکانات و فراهم کردن زمینه مناسب به خصوص در حوزه فرهنگی در کنار سایر امور باید به جد همچنان مدنظر متولیان گردشگری و میراث فرهنگی قرار گیرد.

در این بازدید محمد دهقان بنادکی سرپرست فرمانداری و مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گزارشی از باغ پهلوانپور و آثار و ابنیه شهرستان ارائه کردند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

تاکنون ۱۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی مهریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار