رییس بیمارستان امام خمینی(ره) محلات گفت: اولین عمل جراحی پرمیکت گذاری با موفقیت در شهرستان محلات انجام شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 29 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عارف عابدی افزود: علیرغم اینکه پیش از این در بیمارستان محلات روش شالدون گذاری انجام می شد و یک ماه بیشتر قابل استفاده نبود بنابراین برای یک دسترسی طولانی برای بیماران دیالیزی، اولین دیالیز صفاقی با حضور دکتر منصور واحدی یکی از مجرب ترین متخصص های جراحی با موفقیت انجام شد.
وی یادآورشد: در دیالیز صفاقی با یک روش ساده لوله‌ای نرم و کوچک تحت عنوان کاتتر در جدار شکم برای دسترسی دائم به حفره صفاق، کار گذاشته می‌شود و از طریق آن محلول دیالیز وارد حفره صفاق می‌شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده و محلول جدید جایگزین شود.
وی تاکید کرد: از نظر محل قرار گیری مشابه کاتتر موقت در ورید مرکزی ناحیه گردن می باشد و قسمت خارجی آن در جلوی قفسه سینه قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه انجام این عمل پس از آموزش‌های لازم در مرکز دیالیز صفاقی، توسط خود فرد در منزل به راحتی امکان‌پذیر است، یادآور شد: اگر کاتتر دچار عفونت نشود تا یک سال می تواند باقی بماند.
عابدی تاکید کرد: در بیمارانی که ورید برای گذاشتن فیستول مناسب نبوده و یا فیستول به مدت طولانی قابل استفاده نباشد از کاتتر دائم استفاده میشود.
وی افزود: عمل پرمیکت گذاری برای بیماران دیالیزی باید در مرکز استان و توسط فوق تخصص عروق صورت بگیرد که با توجه به مسیر و اعزام به شهر دیگر و شرایط سخت بیمار این مهم امکان پذیر نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار