تابناک-فرمانده انتظامی استان هرمزگان از تمهیدات ویژه پلیس در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: شهروندان گرامی، در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و … اکیداً خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 05 April 2022

به گزارش تابناک هرمزگان  سردار غلامرضا جعفری صبح امروز با تبریک فرا رسیدن ماه پربرکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و خداجو در این ماه، بیان داشت: با توجه به تقارن ماه رمضان با فصل بهار و حضور مردم برای گذراندن ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها، به همین جهت گشت های انتظامی استان به منظور تقویت امنیت بیشتر مردم و مقابله با مجرمانی که در پی سوء استفاده از این فرصت هستند افزایش می یابد.

وی عنوان داشت: همچنین طرح های ترافیکی نیز در ساعات شلوغ نزدیک اذان مغرب در سطح شهرهای استان، لیالی قدر، روز جهانی قدس و روز عید سعید فطر از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان اعمال می شود که از شهروندان انتظار داریم کمال همکاری را با ماموران پلیس داشته باشند.

سردار جعفری اذعان داشت: از کسانی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند انتظار داریم به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان همچنین از کنترل و نظارت بر فعایت صنوف در ماه مبارک رمضان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی خبر داد و تصریح کرد: تمام اغذیه فروشی ها و اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است، تصریح کرد: همه ساله به منظور حفظ حرمت این ماه بزرگ تدابیر ویژه ای توسط پلیس و دستگاه های ذیربط اندیشیده می شود که از آحاد شهروندان و اصناف تقاضا داریم نسبت به رعایت آن ها کوشا باشند؛ ضمن اینکه رویکرد پلیس در این راستا، پیشگیرانه و مبتنی بر آموزش، توجیه و ارشاد است.

سردار جعفری در پایان خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز های قانونی مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها می توانند به منظور ارائه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می باشند، با رعایت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت نمایند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار