یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: با انجام این عمل، بیماری " فلج صورت " نیز در اراک درمان می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 10 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بنیامین رحمتی افزود: این عمل در بیمارستان امیرکبیر اراک و توسط تیم بسیار قوی و بر روری یک جوان ۳۱ ساله که پس از عمل جراحی تومور قاعده جمجمه از بیماری فلج عارضه عصب صورت رنج می برد انجام شد.
وی یادآورشد: جراحی ترمیم عصب صورت یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان عصب آسیب‌دیده صورت است.
وی تاکید کرد: وظیفه اصلی عصب صورت کنترل ماهیچه‌های حالت چهره (facial expression muscles) است اما وظایف فرعی دیگری مانند حس چشایی در دو‌سوم جلویی زبان و غیره را نیز بر عهده دارد.
این متخصص و جراح سر و گردن در ادامه با اشاره به اینکه عصب صورت به ما اجازه می‌دهد لبخند بزنیم، چشمان خود را ببندیم، چشمک بزنیم و دیگر احساسات خود را بروز دهیم، اضافه کرد: بنابراین وقتی این عصب حیاتی از کار بیفتد علاوه بر بدفرم شدن ظاهر چهره و سخت شدن انجام فعالیت‌های عادی مانند صحبت کردن و غذا خوردن، مشکلات روحی روانی متعددی برای ما ایجاد می‌شود.
دکتر رحمتی افزود: زمانی که عصب صورت دچار مشکل می‌شود شخص دچار عارضه‌ای به نام فلج صورت می‌شود که درقدیم به آن لقوه، کژدهانی و کژرویی نیز می‌گفتند امروزه با جراحی قابل درمان است.
وی همچنین فلج بل، ضربه یا تروما، عفونت، بیماری یا تومور، نوروم یا تومور عصبی و سکته مغزی را از مهمترین علت های فلج صورت برشمرد.
وی همچنین گیجی و بی‌حالی، تغییر سطح هوشیاری، تشنج، سرگیجه، عدم تعادل، ضعف در دست‌ها و پاها در یک سمت بدن، تغییر دید را از جمله علائم فلج صورت ناشی از سکته مغزی دانست و گفت: با توجه به این‌که ممکن است تشخیص سکته مغزی و دیگر عوامل فلج صورت مشکل باشد توصیه می‌شود با مشاهده هریک از علائم فلج صورت فرد را سریعاً به مراکز پزشکی ببرید یا با اورژانس تماس بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار