تابناک-به مناسبت بیست و سومین سالگرد شهید سپهبد اخلاص علی صیاد شیرازی مراسمی با شکوه با حضور مقامات کشوری و لشگری شهرستان راهبردی جاسک در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) منطقه دوم دریایی ولایت برگزار گردید
کد خبر: ۱۰۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 12 April 2022

به گزارش تابناک هرمزگان به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال شهید سپهبد اخلاص ، علی صیاد شیرازی مراسمی با شکوه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با حضور مقامات کشوری و لشگری در شهرستان راهبردی جاسک برگزار گردید .

در ابتدای مراسم :

قاریان ممتاز و برجسته منطقه دوم دریایی ولایت جلسه را با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید آغاز نمودند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ذاکری امام جمعه شهرستان راهبردی جاسک به راوی گری و سخنرانی در این مراسم پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکری سخنان خود را با ذکر خاطر ای از مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) شروع کردند : روزی شهید کاظمی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضور پیدا می کنند و از ایشان دو تا در خواست می کنند: 

درخواست اول : دعا کنند روسفید شوند و در خواست دوم : دعا کنند شهید شوند ، آقا در جوابشان می فرمایند : قطعاً ، مردن برای شما حیف است ، همان طوری که برای صیاد شیرازی حیف بود .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ذاکری:  

 پس شهادت قطعا یک سری مقدماتی دارد ، قطعاً یکسری توفیقاتی دارد تا انسان بتواند به این درجه رفیع برسد .

اما شهید صیاد شیرازی ، اینکه صیاد شیرازی را تعبیر به صیاد دلها و سپهبد اخلاص می نامند دلیلش چیست ؟ 

مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) دلیل این تعبیر را به زیبایی بیان میکنند و می فرمایند : وقتی می‌بینید یک ملت ، بزرگش ، کوچکش ، پیرش ، جوانش، امروزیش ، دیروزیش در یک اجتماع عظیم برای ابراز احترام به پیکر این شهید اجتماع می کنند که جز تشییع های کم نظیر در دوران انقلاب بود ، این بخاطر همین اخلاص است ، به خاطر همین صفاست . دوران بعد از جنگ وظیفه خود را انجام داد ، ذاکر بود ، خاشع بود ، برای خدا کار می کرد ، صادق بود و اینها مزد و پاداش این مجاهدت ها بود

در پایان این مراسم :

ذاکر اهل بیت حسن حاجی حسینی به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخته و مجلس را به پایان رساندند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار