مدیرکل فنی و حرفه‌ای:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۴۷ هزار و ۲۴۳ نفر از این استان سال گذشته در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 17 April 2022
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۴۷ هزار و ۲۴۳ نفر از این استان سال گذشته در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی شرکت کردند.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «وهب مختاران»  با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارتی به صورت حضوری و مجازی در مراکز بخش دولتی و خصوصی استان افزود: تعداد ۱۵ هزار و۴۲۳ مهارت آموز زن و ۳۱ هزار و ۸۲۰ نفر مرد در آزمون‌های مهارت مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت هماهنگ، آنلاین، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و ادواری برگزار شده است.

وی افراد شرکت کننده در آزمون آنلاین را ۲۰ هزار و ۱۰۵ نفر برشمرد و افزود: در آزمون‌های هماهنگ این اداره کل نیز ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از مشارکت هزار و ۳۸۰ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه خبر داد و بیان کرد: در صنعت ساختمان ۱۲ هزار و ۹۲ نفر و در آزمون ادواری نیز ۵۴ نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، و کشاورزی به رقابت پرداختند و ۷۷ درصد موفق به کسب گواهی مهارتی در آزمون نهایی شدند.

به گفته وی، کارآموزان در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق و اتومکانیک مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار