رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد از اضافه شدن عنوان صنایع دستی به نام این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 18 April 2022

بی‌بی فاطمه حقیر السادات در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی در استان یزد و کشور با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند، گفت: متاسفانه توجه به این صنعت در طول سال‌های مختلف بسیار کم بوده و به ویژه در ایام شیوع کرونا، با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده است.صنایع دستی به عنوان کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد اضافه می‌شود


وی ادامه داد: گردشگری صنعتی بسیار مهم و اساسی در توسعه به حساب می‌آید و در صورتی می‌توانیم از این صنعت بالاترین نتیجه را به دست آوریم که به صنایع مرتبط با آن توجه لازم را داشته باشیم.


عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: صنایع دستی از جمله مهمترین صنایع مرتبط با عرصه گردشگری است که اگر جایگاه واقعی خود را به دست آورد در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.


حقیرالسادات افزود: یکی از مهمترین مباحثی که باید در راستای افزایش توجه به این صنعت در استان و کشور انجام شود، وارد کردن این عنوان در مکاتبات اداری و عناوین نشست‌های اختصاصی است.


وی تصریح کرد: در این راستا و با توجه به پیشنهادی که از سوی فعالان عرصه صنایع دستی ارائه شد، شواری اسلامی شهر یزد نخستین گام در این حوزه را برمی دارد و عنوان کمیسیون «میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل» را به میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و روابط بین الملل تغییر می‌دهد.


عضو شورای شهر گفت: این کمیسیون در راستای بررسی و پیگیری رفع مشکلات فعالان و هنرمندان صنایع دستی، جلسات مستمر و ماهانه‌ای با فعالان این عرصه برگزار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار