معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نرخ باسوادی کرمانشاه با ۹۶.۸ درصد، بالاتر از میانگین کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 02 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، هرمز نوروزی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز معلم، سطح سواد استان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

وی جامعه هدف نهضت سوادآموزی را افراد ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سطح سواد جامعه هدف نهضت سوادآموزی در کشور ۹۶.۶ درصد است و این میزان در کرمانشاه ۹۶.۸ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: میانگین سطح سواد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان قبل از انقلاب اسلامی ۴۸.۸ درصد بوده که هم‌اکنون این رقم به ۹۶.۸ درصد رسیده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۶۰ سوادآموز در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در فرآیند آموزش قرار گرفتند.

*کرمانشاه ۲۶ هزار معلم دارد

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهید عرصه تعلیم و تربیت شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: یک روز و یک هفته به نام معلم نامگذاری کردن فقط به عنوان نمادی است تا بتوانیم دستاورد‌ها و تلاش همکاران را بازگو کنیم در حالی که هر روز و هرهفته روز معلم است و باید همیشه قدردان زحمات همکاران فرهنگی باشیم.

وی تصریح کرد: معلمان با تلاش خود در دوران همه‌گیری کرونا اجازه نداند فرایند آموزش و تعلیم تعطیل باشد و دلسوزانه پای کار بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: حدود ۲۶ هزار معلم در استان و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در حدود ۴ هزار واحد آموزشی درحال فعالیت هستند.

وی گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌ها علی‌الخصوص اولیا و مربیان و اولیای مدرسه خود را در برابر آموزش و پرورش مسؤول بدانند تا بتوانیم دانش‌آموز را در طراز نظام جمهوری اسلامی و براساس اهدافی که در سند تحول پیش‌بینی شده، تربیت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار