تابناک-رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۵ هزار و ششصد و پنجاه مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.  
کد خبر: ۱۰۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 19 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف دو قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت مجموعاً بیش از ۵ هزار و ششصد و پنجاه مترمربع در جزیره قشم خبر داد.

 

مجتبی قهرمانی ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم به مرحله اجرا درآمده است.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی نیز خاطرنشان کرد: این مستحدثات شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در خارج از محدوده طرح هادی روستای توریان قرار داشت و با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد و مأموران انتظامی قشم، تخریب شد.

 

وی همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه، هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان را به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار