مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان تشکیل و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 03 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هدف از تشکیل این مجمع را بهره مندی از تجارب ، دانش بومی ، همفکری و هم افزایی جوامع محلی در راستای مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه های آبخیز ، استفاده از سرمایه های مردمی در راستای توسعه ، عمران و آبادانی فضاهای زیستی و سکونت گاه های انسانی استان و همچنین حفاظت و تقویت منابع آب و خاک استان توسط تشکل های مردم نهاد به منظور کاهش اثرات خشکسالی اعلام نمود.
 
امید ذاکری افزود استان هرمزگان در جلب مشارکت خیرین در فعالیت های آبخیزداری و احداث بوستان های روستایی در کشور پیشگام بوده و پیرو تاکیدات جناب آقای دکتر جادری استاندار محترم استان در جلب مشارکت مردم و همچنین در راستای سیاست های کلان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور توسعه سازمان ها و تشکل های مردم نهاد ، مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان تاسیس گردید.
 
 ذاکری با قدردانی از همت مردم نیک اندیش هرمزگان اشاره داشت تاکنون 26 سازه آبخیزداری در قالب 19 پروژه به ارزش ریالی 45 میلیارد ریال و همچنین 68 بوستان روستایی با مشارکت خیرین در سطح استان هرمزگان احداث شده است. وی گفت با عنایت به بحران خشکسالی حاکم بر استان و همت خیرین در سال جاری 5 طرح آبخیزداری به ارزش ریالی 13 میلیارد ریال با خودیاری 100% خیرین در استان اجرا خواهد گردید.
 
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری در استان و فعال شدن این نهاد ارزشمند مردمی شاهد ساماندهی، تقویت و گسترش فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری در همه مناطق استان باشیم و با این الگوی موفق بتوانیم در جهت رویکرد جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، تسری مشارکت روز افزون خیرین را در همه زمینه های حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی شاهد باشیم.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان از سایر خیرین و مردم نیکوکار استان دعوت کرد با عضویت در این مجمع تازه تاسیس در آبادانی ، توسعه و بهبود فضای زیستی استان ، منطقه و کشور مشارکت فعال داشته باشند.
 
شایان ذکر است آقایان علاءالدین عزیزی ، عیسی ملاحی ، احمد قویدل ، عبدا... پیشکار و عبد ا... آبرون به عنوان اعضا اصلی مجمع و آقایان عباس چراغ سوز و احمد قنبری به عنوان اعضا علی البدل انتخاب شدند.


منبع: برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار