معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد :
دانشی : عدم شناخت از وظایف و مقرارت منجر به بروز فساد اداری خواهد شد که لازم است در تمام رده‌های کاری در ادارات افراد توجیح شوند تا شاهد محیطی سالم و و مبتنی بر قوانین باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 11 June 2022

قانون مبنای رفتار و عملکرد افراد در ادارات

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون سازمان بازرسی کل این استان در جمع کارکنان اداری اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان راهکار‌هایی برای ارتقا سلامت اداری افزود: اگر افراد در مسئولیت‌های اداری با وظایف و قوانین و مقررات آشنا باشند و در چهارچوب قانون حرکت کنند شاهد انحراف و شکل گیری فساد در جامعه نخواهیم بود.

نواب دانشی مقابله با فساد را نیازمند حرکت گروهی در هر سازمانی عنوان کرد و گفت: عدم شناخت از وظایف و مقرارت منجر به بروز فساد اداری خواهد شد که لازم است در تمام رده‌های کاری در ادارات افراد توجیح شوند تا شاهد محیطی سالم و و مبتنی بر قوانین باشیم.

وی افزود: مطالعه و اشراف بر شرح وظایف اداری، مطالعه قوانین مرتبط با حوزه کاری و آموزش و تربیت نیرو‌های توانمند از مهمترین راهکار‌های ارتقای سلامت اداری است.

معاون سازمان بازرسی کل استان کهگیلویه وبویراحمد از آمادگی این سازمان جهت مشاوره و همکاری در موضوعات کاری برای جلوگیری از بروز فساد در سیستم اداری خبر داد و گفت: در سازمان بازرسی دنبال مچ گیری نیستیم و با آگاهی بخشی و پیشگیری قطعا می‌توانیم زمینه‌های بروز فساد در دستگاه‌ها را بخشکانیم.

دانشی با بیان اینکه هر گونه فعل و یا ترک فعل منجر به فساد بر اساس قوانین و مقررات تخلف اداری و یا جرم محسوب می‌شود گفت: نظارت درون دستگاهی و شفاف سازی که توسط واحد‌های مسیول از جمله حراستها، بازرسی‌ها و وظایف نظارتی مدیران بر اساس ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد ۱۳ تا ۱۵ قانون ارتقا سلامت نظام اداری محقق می‌شود، نقش مهمی در سالم سازی محیط اداری دارد که باعث تقویت قانونمندی در سیستم و پاسخگویی خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه ۱۳۸۸ در دیدار رییس قوه قضاییه و معاونین در خصوص رابطه قانومندی و ایجاد عدالت، بیان داشت بنا به فرمایش معظم له در همه‌ی قضایا - قضایای فردی، قضایای اجتماعی - اگر قانون ملاک عمل باشد، عدالت تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار