تابناک-معاون آموزشی وزارت بهداشت از گسترش آموزش علوم پزشکی در ۲ قطب شرق و غرب هرمزگان با محوریت شهرستان های میناب و بندرلنگه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 12 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در نشست با استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی از گسترش آموزش در ۲ قطب شرق و غرب هرمزگان با محوریت شهرستان‌های میناب و بندرلنگه خبر داد.

 

وی افزود: در راستای ایجاد عدالت آموزشی در بین دانشجویان هرمزگان و همچنین بومی گزینی در این مناطق، میناب و بندرلنگه با اختصاص چهار رشته پرستاری، مامایی، بهداشت و فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی خواهند شد.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: اعطای مجوز دانشکده و رشته‌های علوم پزشکی بر اساس نقشه‌های گسترش و سند متوازن آموزشی وزارت بهداشت می‌باشد که یکی از معیارها نیز جمعیت است.

 

باقری‌فرد ادامه داد: بهترین و آسان‌ترین راه دسترسی به خدمات  بومی‌گزینی است چرا که استفاده از نیروهای غیربومی و خارج از استان محل سکونت، میزان ماندگاری نیروها را به حداقل می‌رساند.

 

وی اضافه کرد: برخی از شهرها محروم واقع شده‌اند و به دنبال این رفع محرومیت هستیم که یکی از این راه‌ها آن توسعه آموزش و فضاهای آموزشی در این شهرها است که بومی‌گزینی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا دانشجو در جایی تحصیل کند که خیلی از فضای ارائه خدمت و محل سکونت خود دور نباشد.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر بین‌المللی سازی آموزش در هرمزگان با توجه به ظرفیت بالقوه هرمزگان گفت: هرمزگان پتانسیل بسیار خوبی در بحث بین‌المللی سازی دانشکده‌ها دارد که نباید فقط به دانشگاه‌های دولتی اکتفا کنیم و برای توسعه آموزشی از دانشگاه‌های خصوصی نیز حمایت کنیم.

 

باقری‌فرد بیان کرد: امروز روی جزیره قشم به عنوان یک قطب بین المللی در حوزه آموزش حساب باز کرده‌ایم چرا که ظرفیتی از قبل برای این امر فراهم بوده و اکنون می‌توان از آن استفاده کرد.

 

وی گفت: راه‌اندازی دانشکده‌های قطب بر اساس رشته‌های مورد نیاز منطقه موجب محرومیت‌زدایی در شرق و غرب هرمزگان خواهد شد چرا که با آموزش همه چیز توسعه پیدا خواهد کرد. 

 

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در میناب و اختصاص سهمیه ویژه منطقه محروم برای دانشجویان این مناطق افزود: شهرستان میناب بار مراجعات بیماران شرق استان و جنوب کرمان را به دوش دارد انتظار می‌رود با توجه به وجود ظرفیت آموزشی در این شهرستان و نیاز به نیروهای تخصصی ماندگار دانشکده قطب شرق استان با محوریت میناب راه‌اندازی شود.

 

وی افزود: متاسفانه در سامانه و هنگام اختصاص سهمیه دانشجویان مناطق محروم شهرستان‌های برخوردار از سایر استان‌های همجوار استان در یک گروه با متقاضیان این استان رقابت می‌کنند که این عامل موجب می‌شود دانشجویان مناطق محروم استان از این رقابت جا بمانند.

 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود برای موفقیت دانشجویان مناطق محروم هرمزگان سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانند در استان خود پس از تحصیل به عنوان نیروهای ماندگار مشغول به خدمت شوند.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز گفت: ما شرایط کشور را درک می‌کنیم و به دنبال تحمیل هزینه اضافی نیستیم تا کنون با کمک صنایع و خیرین استان بخش اعظمی از مشکلات بخش بهداشت و  درمان حل کرده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان به عنوان بخشی از بدنه دولت در کنار دانشگاه علوم پزشکی است و این آمادگی را دارد تا در تامین زیرساخت‌های آموزشی دانشکده‌های میناب و بندرلنگه با دانشگاه همکاری کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار