استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت و لزوم احصا آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی برای مقابله با آن گفت: کشور ایران در مبارزه و مقابله با مواد مخدر در خط مقدم قرار گرفته است و نیازمند تلاش بیشتر در این راستا هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 12 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست آیین اختتامیه اولین جشنواره مرا دریاب (نه به اعتیاد) اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ کشور دنیا درگیر مواد مخدر هستند و امروز جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و از کشور‌های برتر دنیاست و در کنار آن بحث پیشگیری از این بلای خانمان سوز که امروز برخی خانوار‌ها درگیر آن هستند، مطرح است.

وی افزود: متاسفانه فرد معتاد در خانواده وضعیت زندگی بقیه اعضا را به هم می‌ریزد، با بررسی خانواده‌هایی که معتاد دارند متوجه آسیب‌های بسیاری می‌شویم، در مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تلاش بر این بود تا در بحث پیشگیری گرایش را به سمت مواد سنتی ببریم تا نسبت به ترک آن اقدام کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با ورود مواد صنعتی و تکرر بهره مندی افراد از آن، فرد برای اینکه به اوج مصرف اعتیاد برسد برای خود شرایطی ایجاد می‌کند که به کرات از مواد صنعتی استفاده کند، بر اساس برنامه کشور‌های غربی تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که این بلای خانمان سوز در کشور‌های مسلمان همه گیر شود و نه تنها با کشت مواد مخدر مبارزه نکردند بلکه در انتشار و توسعه آن تلاش نمودند.

امیری مقدم با بیان اینکه مقابله جمهوری اسلامی با مواد مخدر در دنیا شاخص شده است، یادآور شد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و  ۱۲ هزار نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر جانباز شدند و هنوز هم این مبارزه ادامه دارد.

وی گفت: در مبارزهبا مواد مخدر  خط مقدم هستیم و در بحث پیشگیری از اعتیاد نیز اتفاقات خوبی افتاده، نه گفتن به اعتیاد باید در لایه‌های مختلف اجتماعی صورت گیرد، این "نه گفتن" از مدارس در بحث توجیه دانش آموزان و در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و حتی در مراکز ورزشی به گونه‌ای باید عمل بشود که این نه را با همه وجودشان بگویند، دربعضی از  مراکز ورزشی به بانوان نیز برای لاغری استفاده از مواد صنعتی تجویز می‌ شود، در برخی از مراکزی که جوانان ما حضور داشتند برای بیدار ماندن و برای شب امتحان استفاده از برخی مواد را به آن‌ها توصیه می‌کردند.

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: امروز ما در همه کشور خصوصا در استان کرمانشاه باید تلاش کنیم با این معضل مبارزه کنیم، استانی مانند کرمانشاه مصرف کننده است و تلاش دولت بر این بوده در بحث توزیع و پخش مواد مخدر و قاچاقچیان به صورت جدی برخورد شود، البته نیاز به همبستگی، هماهنگی و تلاش مشترک است که همه ما در کنار هم برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد تلاش کنیم، کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های علمی، نشست‌های تخصصی و محلی و جوان‌هایی که اکنون در سطح شهر کرمانشاه
در برخی نقاط شهری کرمانشاه تلاش می‌کنند و همچنین در توزیع مواد مخدر در نیروی انتظامی تلاش خوب و برخورد قوی دارند، اما این برخورد مبارزه نیست، بلکه پیشگیری است، اگر این نه را درست بگویند و افراد به سمت مواد مخدر نروند آثار و برکات آن را بیشتر بینیم.

وی با اهمیت تاثیرگذاری اقدامات در این راستا، یادآور شد: باید مراکز رفاهی تفریحی خودمان را تقویت کنیم.
یعنی بسیج، نیروی انتظامی و ستاد مواد مخدر باید این نوع فعالیت‌ها را افزایش دهند تا جوانان ما وقتشان را به جای اینکه سر چهارراه‌ها بگذرانند در حوزه ورزش تلاش کنند و دچار گرفتاری مواد مخدر نشوند، تربیت بدنی و سازمان ورزش باید آسیب‌های اجتماعی را احصا و در مقابل آن برنامه داشته باشند تا اثر خود را بگذارد.

امیری مقدم تاکید کرد: برخی در بحث حاشیه نشینی شهر طرح‌هایی دارند و آسیب اجتماعی محلات باید توسط هر دستگاهی مورد توجه قرار گیرد تا در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه موفق باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار