ر نشست صمیمی حسین غریب معاون فرهنگی اجتماعی اساتداری قم با رئیس حوزه هنری قم،‌کارشناسان این حوزه و مسئولان باشگاه‌های تخصصی و دفاتر مردمی وابسته به حوزه هنری پیرامون مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و هنری بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 16 July 2022

به گزارش تابناک قم، در نسشت صمیمی حسین غریب معاون فرهنگی اجتماعی اساتداری قم با رئیس حوزه هنری قم،‌کارشناسان این حوزه و مسئولان باشگاه‌های تخصصی و دفاتر مردمی وابسته به حوزه هنری پیرامون مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و هنری بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست که روز چهارشنبه 21 تیرماه 1401 در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد، دکتر محمد علی روزبهانی طی سخنانی خاطر نشان کرد: مفتخریم که ماموریت حوزه هنری پرچم‌داری هنر انقلاب اسلامی‌ست. نهادی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر به آن اشاره و نظر داشته و دارد حوزه هنری‎ست. حوزه هنری متولی برگزاری جلسات فیلم‌سازان، شعرخوانی شاعران و طنزپردازان با ایشان است.

وی همچنین افزود: دوستان و مدیران حوزه هنری در قم نیز طی این سال‌ها اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند. تولیدات واحد تصویری حوزه هنری قم با موضوع آسیب‌های اجتماعی و تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف هنری از جمله این فعالیت‌هاست. هنرجویان باشگاه‌های ما بدون هزینه در باشگاه فعالیت دارند،‌ فعالیت‌هایی که منتهی به خلق اثر و سفارش کار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان قم هم‌چنین به افتتاح دفتر مطالعات تمدن فارسی اشاره نمود و گفت: این دفتر قرار است تمام جغرافیای ایران فرهنگی را پوشش داده و بر مسائل فرهنگی و آیین‌های کهن ایرانی که امروزه به دلیل تغییرات فرهنگی دیگر اثری از آنها باقی نیست،‌ متمرکز شده و آنها ثبت و ضبط نماید.

روزبهانی در پایان سخنانش یادآور شد: طبق قانون دستگاه‌های اجرای می‌توانند، 3 درصد بوجه خود را هزینه خرید محصولات فرهنگی هنری کنند، استانداری می‌توانند دستگاه‌ها را مجاب کند که این هزینه را در محل درست خود انجام دهند.

در ادامه حسین غریب معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: ما باید آرمان‌هایمان را با زبان هنر ماندگار کنیم. در کارگروه فرهنگی اجتماعی، 110 آسیب‌ شناسایی شده از جمله آسیب‌‌های اجتماعی، کودکان طلاق، مواد مخدر، عفاف و حجاب و ... است که اگر با این موضوعات و با نظر کارشناسان محتوایی تولید شود، می‌تواند پایه‌ای برای تولیدات هنری و رسانه‌ای باشد.

وی افزود: در دولت جدید سعی کردیم بخشی از اعتبارت عمرانی را به عنوان پایلوت به فعالیت‌های فرهنگی هنری سوق دهیم و به این واسطه بودجه خوبی جذب شد.

غریب همچنین خاطر نشان کرد: حوزه هنری خانه هنری استان است و امیدواریم با همراهی دیگر سازمان‌ها بتوانیم بخشی از بودجه مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی هنری تامین شود. باید دید هر قطعه از پازل فرهنگ و هنر را می‌توانید کجا و در کنار کدام سازمان قرار دهید تا زمینه‌ساز همکاری‌های دو و چند جانبه باشیم.

   

ادامه مسئولان واحدهای تخصصی حوزه هنری استان قم و مسئولان باشگاه‌های تخصصی و نمایندگان نهادهای مردمی فرهنگی هنری، نقطه نظرات‌شان را در مورد مسائل مختلف حوزه فعالیت‌شان مطرح نمودند.

همچنین حکم مسئولیت محمدعلی کاظمی برایواحد مرکزی دفتر مردمی هنر انقلاب اسلامی و حکم مسئولیت خانم بهشتی برای واحد خواهران دفتر مردمی هنر انقلاب اسلامی که به امضای رئیس حوزه هنری استان قم رسیده بود به ایشان اهداء شد.    

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار