تابناک-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، تکریم و بهره مندی از ظرفیت خیرین، به منظور توسعه آموزش و پرورش را ضروری دانست و بر تشکیل مجمع خیرین در تمام مناطق آموزش و پرورش استان، تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 24 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد قویدل در نشست هم اندیشی با رئیس و کارشناسان اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان، نهاد آموزش و پرورش را مهمترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی عنوان نمود وگفت: مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان و انتقال عناصر و مؤلفه های فرهنگی به نسل آینده برعهده این نهاد ارزشمند است.

وی افزود: آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می آید و نقش مهمی در برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند.

قویدل، یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت بیان نمود و اذعان داشت: از آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم است و زیر بنای توسعه کشور به حساب می آید، کمک و همراهی همه اقشار جامعه خصوصا خیرین عزیز و بزرگوار و مدیران صنایع استان به عنوان پشتیبان و یاور دستگاه تعلیم و تربیت استان همواره قابل ستایش بوده است.

وی استفاده از ظرفیت ارزشمند خیرین و تکریم و حفظ شان و منزلت و جایگاه ایشان را از اولویت های مهم آموزش و پرورش هرمزگان بیان نمود.

قویدل خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان، مناطق و نواحی نسبت به تکریم و استفاده از ظرفیت خیرین در آموزش و پرورش توصیه و تأکید نمود و خاطر نشان ساخت : حضور خیرین در اداره مدارس به ویژه در مدارس هیئت امنایی و رفع مشکلات و نیازهای آموزشی و پرورشی ، تسهیل کننده و بسیار مؤثر است چرا که خیرین و اولیاء دانش آموزان به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش محسوب می‌ شوند و جایگاه ویژه ای در امر تعلیم و تربیت دارند.

در ادامه این جلسه مهدی سالاری جائینی رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت‌های مردمی، شناسایی و جذب خیرین و برنامه های این اداره برای تجلیل از خیرین در سطح استان گزارشی ارائه نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار