مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به چهارم مهر ماه آغاز سرشماری کلنی‌های زنبور عسل گفت: بر اساس نتایج اولیه این سرشماری شهرستان صحنه با 70 هزار کلنی بیشترین کلنی‌های زنبور عسل را دارد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 05 October 2015
مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به چهارم مهر ماه آغاز سرشماری کلنی‌های
زنبور عسل گفت: بر اساس نتایج اولیه این سرشماری شهرستان صحنه با 70 هزار کلنی بیشترین کلنی‌های زنبور عسل را دارد.

شهرام قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه زنبور عسل به طور دائم در حال رفت و آمد هستند، اظهار داشت: هر سال سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان جهت تعیین دقیق جمعیت این بخش در شش روز انجام می‌شود.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از فعالیت 114 کارشناس مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها در سرشماری امسال کلنی‌های زنبور عسل خبر داد و افزود: بر اساس نتایج اولیه این سرشماری شهرستان‌های صحنه، کنگاور، سنقر و کلیایی و کرمانشاه بیشترین کلنی‌های زنبور عسل را دارند.

قنبری پیرامون هدف سرشماری کلنی‌های زنبور عسل بیان کرد: نتایج سرشماری کلنی‌های زنبور عسل که برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای ضرورت دارد با دریافت نتایج از دهستان‌ها و شهرستان‌ها  در حال تکمیل است.

وی از تشکیل اتحادیه زنبورداری استان کرمانشاه برای توسعه فعالیت‌های این بخش خبر داد و عنوان کرد: فعال شدن بخش خصوصی در سال گذشته با تشکیل این اتحادیه اقدامات توسعه‌ای برای افزایش تولید عسل را فراهم ساخته است.

قنبری با اشاره به اصلاح‌نژاد زنبور عسل گفت: با پرورش دو ملکه زنبور عسل در استان کرمانشاه به عنوان اصلاح نژاد از فعالان این بخش حمایت می‌شود و در این راستا تولید عسل به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پتانسیل تولید عسل استان را مطلوب دانست و افزود: در سال گذشته دو هزار و 600 تن عسل با  230 هزار کلنی زنبورعسل در استان تولید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار