فرمانده انتظامي استان از رشد فزاينده دستاوردهاي عملياتي پليس در بخش هاي مختلف ماموريتي خبر داد و گفت:‌ توقيف۱۲۱۹ دستگاه خودروی شوتی و افزایش ۳۳۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق طی سه سال گذشته تنها بخشي از اقدامات پليس استان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 23 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در نشست خبري و مراسم تجلیل از خبرنگاران استان مركزي ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به راهبردهاي امنيت بخش پليس استان افزود:‌ بالابردن استانداردها و ارتقاء سطح خدمات با رويکرد هوشمند سازی، شفافیت،خدمت موثر،نگاهی اقناعی به افکار عمومی،توجه به شاخص‌های امنیت روانی و استاندارد سازي رفتار كاركنان از راهبردهايي است كه پليس استان در طی سال های اخیر بيش از پيش در برنامه‌ریزی ها بدان تاكيد داشت.
وی با تاکيد بر نقش مهم و انکار ناپذير رسانه ها به ويژه صدا و سيما در جهت دهي به افکار عمومي و هدايت صحيح آن در مسير پيشرفت و شکوفايي جامعه، یادآورشد: انعکاس صحيح، دقيق و سريع واقعيت هاي جامعه در سالم سازي اجتماع مهم است.
فرمانده انتظامی استان توسعه پايدار را مبتني بر مشاركت فعال و ميزان اعتماد اقشار اجتماعي خواند و افزود: برخورداري از توانمندی های رسانه ای و تعامل سازنده با نخبگان، مبتکران و پژوهشگران درون و برون سازمانی به منظور تأمین نیازهای علمی و فناوری های پلیسی از ضرورياتي بود كه نيروي انتظامي در روند هوشمند سازی، ‌توانمندسازي و اشرافيت اطلاعاتي با جديت تمام آن را دنبال كرد و به دستاوردهاي ارزنده اي در ارتقاء‌ خدمات رساني به مردم دست يافت.
سردار  مفخمی شهرستانی با اشاره به مبارزه همه جانبه و هدفمند با معضل قاچاق کالا و اثرات مخرب آن بر اقتصاد کشور از  کشف بیش از هزار و۵۷۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این رابطه ۶۰۵ فقره پرونده تشکیل و ۵۹۱ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند.
وی با اشاره به عملیات های امنیت بخش در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ تن و ۳۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اسنان مرکزی کشف و ۴ هزار و ۹۵۶ نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی راه اندازی پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اراک ، راه اندازی آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ،افزایش ۲۴ درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در مدت زمان ۳ سال اخیر را از اقدامات پلیس استان در این مدت دانست و گفت: طی سه سال اخیرکشفیات مواد مخدر ۸ درصد افزایش یافته است.
وی از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی و راه اندازی و تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی  خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر کشفیات کالای قاچاق ۳۳۶ درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی از رفع تصرف ۵۹۱ هکتار زمین خواری در استان مرکزی خبر داد و افزود: طی سه سال گذشته ۸۰ متهم دستگیر و ۳۹ پرونده تشکیل شده است.
اين مقام مسئول متوقف سازی تعداد ۱۲۱۹ دستگاه خودروی شوتی در مدت ۳ سال اخیر و توقیف سیستمی ۴۵۰۰دستگاه خودرو شوتی از ابتدای شروع طرح را از ديگرد دستاوردهاي پليس استان برشمرد.
هوشمند سازی در حوزه ترافیکی از مهترین اقدامات پلیس در کاهش حوادث رانندگی
سردار  حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به هوشمند سازی فرایند کنترل ترافیک و طراحی و ساخت مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور استان اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت پایش تصویری معابر شهری و برون شهری و ۱۶۸دستگاه دوربین پایشی و ۱۰۲ دستگاه دوربین پلاک خوان از مهمترین اقدامات پلیس استان در حوزه ترافیکی طی سه سال گذشته به شمار می رود.
وی تاکید کرد: تجهیز کلیه خودروهای پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان به دستگاه جی پی اس متصل به سامانه مدیریت ناوگان (AVLS) ، تجهیز پلیس راهور و راه  به ۱۵۰ دستگاه دست افزار ثبت تخلفات و تجهیز واحد های عملیاتی پلیس راه و راهور  به ۱۰۹ دستگاه دوربین البسه آفلاین و آنلاین از دیگر اقدامات پلیس استان درارتقاء  حوزه ترافیکی به شمار می رود.

افزایش ۷۱درصدی کشفیات سرقت

این مقام ارشد انتظامي در استان مرکزی يكي از مطالبه هاي مردمي از نيروي انتظامي در حوزه امنيت اجتماعي را مبارزه با سارقان عنوان كرد و افزود: نيروي انتظامي در برنامه هاي اجرايي و عملياتي خود در ساليان اخير در زمينه پيشگيري از جرايم و مقابله با مجرمان به ويژه سارقان برنامه ريزي جامعي داشت و در سايه تلاش هاي جمعي كاركنان انتظامي استان، شاخص ۶۵ درصدي ميزان كشف نسبت به وقوع در سرقت ها  طی سه سال اخیر به دست آمد.
سردار مفخمي شهرستاني با اشاره به دستگیری ۲۶۳۵۸ سارق طی سه سال گذشته در استان مرکزی تاکید کرد: این دستگیری ۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش پیدا کرده است.
وی از اولویت دهی کشف علمی جرائم بر روش های سنتی از طریق هوشمند سازی پلیس ( سامانه نما ، تشخیص چهره ، سپاپد ، بیومتریک ، عنبیه و .. ) در استان خبر داد و از  کاهش ۲ درصدی سرقت های استان نسبت به مدت مشابه خبر داد .

 توسعه و تقویت پیشگیری از آسیب ها و جرائم در فضای مجازی

سردار  مفخمی شهرستانی به راه اندازی پلیس فتا در تمام شهرستان های استان و استفاده از کارکنان مجرب و کارآزموده در حوزه های علوم  سایبری در استان مرکزی طی سه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: برگزاری هدفمند تعداد ۲۱۴ جلسه آموزش همگانی با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات سایبری از دیگر اقدامات توسعه و تقویت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی است.
وی با اشاره به  افزایش ۱۹۶ درصدی  کشفیات جرایم رایانه ای و در راستای مقابله با جرایم اضافه کرد: استان مرکزی در این مدت موفق به کسب رتبه نخست کشور در کشف جرایم سایبری و فضای مجازی شده است.

تقویت پیشگیری انتظامی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه تقویت و پیشگیری انتظامی ار مهمترین اقدامات پلیس استان در تجهیز و به روز رسانی یگان های انتظامی به شمار می رود افزود: احداث پاسگاه انتظامی جاسب ، ساختمان مرکز شاهد استان ،کلانتری علوی ساوه ، کلانتری مرکز تفرش ، دژبانی پلیس راهور استان ،طبقه سوم،  چهارم، فیزیو تراپی و آزمایشگاه دی کلینیک سید الشهدا از اقدامات عمرانی در سه سال اخیر در استان مرکزی به شمار می رود.

بهره برداری از سامانه نظارتي و کنترلي معابر درون و برون شهری

رئیس پلیس استان به افزایش تعداد دوربين ها از ۱۴۱ نقطه در سال های گذشته به ۲۷۰ نقطه ، راه اندازی ارتباط فراجا با قوه قضائیه و پزشکی قانونی در بستر سامانه رخدادهای انتظامی کل رده ها ، راه اندازی تیم بازرسی هوشمند و رصد لحظه ای ۳۲۰ مورد از  اقدامات رده های اجرایی ،راه اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرفوک استان اشاره کرد.
وی یادآورشد:  از دیگر اقدامات پلیس استان در حوزه سامانه نظارتی و کنترلی معابر درون و برون شهری قابل بهره برداری بودن تعداد ۴۱۸ تصوير بصورت آنلاين در مرفوک استان ، تجهیز واحدهای گشت به دوربین البسه و موقعیت یاب خودرویی وافزایش دوربین ها از ۸۴ دستگاه (از سال ۹۸ ) به  ۲۶۴ دستگاه در سال جاری می باشد.
سردار" حسن مفخمی شهرستانی" تاکید کرد: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی سه سال گذشته در راستای تقویت ارتباط مستقیم و و ارتباط تنگاتنگ با شهروندان ۲۸۱۶ ملاقات چهره به چهره با شهروندان در مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار