استاندار هرمزگان در نشست با خبرنگاران:
تابناک- مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت از افتتاح و کلنگ زنی 871 پروژه با اعتبار 110 هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 25 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان،مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت اظهارداشت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی ایران قوی وارد میدان شد و با توجه به اینکه پیشرفت مدنظر مقام معظم رهبری پیشرفت توام با عدالت است از ترکیب این واژه‌ها و استخراج شعار دولت و شعار محوری نظام، برنامه‌های خود را در دو حوزه مردم و پیشرفت ساماندهی کردیم که در حوزه مردم تمرکز خود را بر روی قرارگاه مردم  استفاده از زیرساخت‌های معطل دولتی بود و در حوزه پیشرفت نیز تمرکز ما بر روی جلوگیری از خروج مواد خام از استان بود و از آن طرح پیشرفت مردم اساس استان(پیمان) تدوین شد که راهبری پروژه‌ها، ساماندهی مدیریت پروژه‌ها و بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها بر اساس تخصیص انجام شده را در برگرفت.

وی افزود: من معتقدم اقتصاد بسیار به شیمی شبیه است و اگر شما شرایط و محیط را فراهم کنید و نظارت بر دما و فشار و... داشته باشید محصول نهایی به درستی به دست خواهد آمد لذا با سرمایه‌گذاران باید با شاخص‌های اقتصادی مشخص صحبت کنیم و بر همین اساس سند سرمایه‌گذاری استان تدوین شد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن احصا و برای ۴۰ طرح هم مطالعات اقتصادی انجام و بیش از ۱۰۸ محدوده هم مجوززدایی شد در همین راستا کیف سرمایه‌گذاری استان هرمزگان تهیه شد که مطالعات طرح‌های سرمایه‌گذاری، خلاصه امکان سنجی پروژه‌ها، تمام مجوزهای موردنیاز برای اجرای طرح‌‌ها در آن اخذ شده و سرمایه‌گذار کافی است در چند ثانیه آن را امضا و پروسه اجرای طرح را آغاز کند.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: با تهیه کیف سرمایه‌گذاری فساد را به صفر رسانده‌ایم چرا که افرادی که می‌خواهند مجوزها را امضا کنند نمی‌دانند این مجوزها قرار است به چه کسانی اعطا شود و این بزرگترین گام ما در راستای زدودن فساد و امضاهای طلایی بود و مستحضر هستید که خیلی‌ها در دستگاه‌های مختلف دنبال این هستند که فرآیند صدور مجوزها را به دو هفته و یک ماه کاهش دهند اما من ادعا می‌کنم که صدور مجوز را به سه ثانیه کاهش داده‌ام.

 دوستی ادامه داد: برگزاری تورهای سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های ما بوده و تقریبا یک روز در میان برای بنگاه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران دعوت‌نامه می‌فرستیم و اگر بتوانیم در هر فصل ۷ الی ۸ سرمایه‌گذار برای استان جذب کنیم برایمان کافی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان بیان‌کرد: اتفاقات بسیار مهم و مبارکی نیز در استان افتاده و هرمزگان به قطب کود، سم و زنجیره پتاسیم و فسفات تبدیل خواهد شد و با بعضی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مواد شوینده نیز احداث پارک شوینده‌ها را آغاز کرده‌ایم و روی تمام زنجیره‌های خروجی در استان برنامه داریم مثلا مواد سیلیس در استان به صورت خام صادر می‌شد که ما این مدل را قبول نداریم چرا که با منطق و نظرات امامین انقلاب هم‌خوانی ندارد بر همین اساس زنجیره مرتبط با سیلیس و شهر شیشه به مساحت ۱۸۶۰ هکتار تعریف کردیم که در مرحله تصویب هیات دولت است و به محض صدور مجوز، اجرای آن آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای ایجاد پروژه شهر نساجی بنا داریم ۴۵۰۰ هکتار زمین را زیر کشت پنبه ببریم و زنجیره‌های نساجی را در استان راه‌اندازی کنیم، امیدواریم در همین دولت بتوانیم هرمزگان را به یکی از قطب‌های نساجی کشور تبدیل کنیم، در این مسیر ۴هزار اصله درخت توت در شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان کشت شده تا زنجیره ابریشم و نوغان‌داری را در استان فعال کنیم.

دوستی ابراز داشت: طراحی شهر صنعتی لجستیکی به مساحت ۱۰۱۶ هکتار در پس کرانه بین بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر، طراحی شهر فولاد، پارک کود و سم، پارک شوینده‌ها و شهر پالایش از دیگر طرح‌های مهم دولت است که در نتیجه طرح شهر پالایش دو پالایشگاه در استان احداث می‌شود که یکی در محدوده شهر بندرعباس خواهد بود یک واحد بنزین‌سازی تحت عنوان مهر ۱۲۰ هزار بشکه‌ای بود و پروژه نگین مکران را هم به زودی اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه کشاورزی و شیلات اظهارداشت: کل ظرفیت تولید ماهی در قفس نزدیک به ۶ هزار تن بوده که این ظرفیت امسال تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، در زمینه تولید میگو هم با توجه به تامین برق مزارع پیش‌بینی‌مان این است ۷۰ درصد رشد را تجربه می‌کنیم؛ در حوزه گلخانه‌ها ۳۴ درصد رشد سطح زیرکشت داشتیم.

مهندس دوستی ادامه داد: در حوزه ترانزیت رشد ۶۰ درصدی داشتیم بندرلنگه با رشد ۶۶۶ درصدی صادرات کانتینر یخچالی، بندر جاسک با ۱۰۵ درصد بیشترین رشد را داشته‌اند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی 2.6 درصدی استان افزود: همچنین استان در ۱۰ شاخص مورد بررسی نیز رتبه‌های خوبی را در سطح کشور از جمله رتبه اول مدیریت پروژه‌های عمرانی، رتبه دوم نهضت ملی مسکن، رتبه دوم صدور پروانه‌های تاسیس، رتبه سوم در صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی و رتبه دوم ایجاد اشتغال با 20 هزار شغل کسب کرده است.
 
استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح مردمی‌سازی اماکن و امکانات دولتی افزود: تاکنون ۳۴۲ مکان ورزشی را در قالب این طرح برای استفاده عموم آزادسازی و در اختیار مردم قرار دادیم و در بخش سلامت قرارگاه مردم نیز با فعال‌سازی بیمارستان صحرایی ستاد بحران استانداری و استفاده از امکانات پزشکی استان با کمک سپاه و پزشکان جهادی، بیش از ۲۸ هزار خدمت رایگان پزشکی به مردم هرمزگان ارائه شده است و برای تامین هزینه‌های دارو منابعی را از صنایع استان گرفتیم و همچنین تامین هزینه‌های عمل جراحی چشم، خرید لنز، آنژیوگرافی برای بیماران قلبی، انجام عمل‌های زیبایی برای افراد لب‌شکری و خدمات دندانپزشکی در این قالب به صورت رایگان انجام شد.

 

دوستی تصریح‌ کرد: در بحث صدور سندها، رشد چند ده درصدی را شاهد بودیم که البته این رشد مطلوب من نیست و من به دنبال این هستم که در ۴ سال دولت سیزدهم بتوانیم مشکل اسناد مالکیت کل مردم استان را حل کنیم هرچند که تاکنون کارهای بزرگی هم انجام شده و در اسلام آباد رودان بعد از ۲۰ سال تغییر و تحول بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شد در فارغان احمدی هم بعد از ۱۰ سال معطلی مردم مشکل اسناد حل شد.

وی با اشاره به قول تامین ۳۰ دستگاه دیالیز در بازدیدهای قبلی خود از مرکز دیالیز بندرعباس گفت: در همین هفته ۵‌ دستگاه تامین شده و مابقی هم ظرف دو ماه آینده تامین می‌شود.

 

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان‌کرد: در حوزه لایروبی رودخانه‌ها اقدامات موثری در استان انجام شده است چنانچه در بارندگی اخیر، ما بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان در بالابودن میزان بارش‌ها بودیم اما بحمدالله فوتی نداشتیم و دلیل آن هم این بود که از اسفندماه همکاران ما در آب منطقه‌ای کار لایروبی‌ها را با ظرفیت‌های دولتی انجام دادند.

مهندس دوستی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید‌کرد: در مجموع پروژه‌های هفته دولت، ۸۷۱ پروژه به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود که در مقایسه با سال گذشته، رشد بی‌نظیر ۲۵۰۰ درصدی را نشان می‌دهد، ۵۰ درصد این پروژه‌ها نفتی و پالایشی هستند اما همان ۵۰ درصد پروژه غیر نفتی امسال در قیاس با کل پروژه‌های هفته دولت سال گذشته رشد بیش از ۱۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و اصلی ترین عامل این رشد اعتبارات سفر ر سفر ریاست محترم جمهور بوده است.


وی در باره تسهیلات پرداختی در استان توضیح داد: به طور تقریبی تاکنون ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها و ۱۱۶۰ میلیارد تومان وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است؛ در مجموع حدود ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه بعد از سفر آقای رئیس‌جمهور به استان اعتبار تخصیص داده شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: ما باید بتوانیم با یکدیگر کار کنیم و به دنبال حذف هم نباشیم البته خط قرمز ما مسیر ولایت و پاکدستی است اما باید بگونه‌‌ای عمل کنیم که همه فرزندان‌مان بتوانند از یکپارچگی ایران عزیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار