در نشست خبری با مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ؛
تابناک-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی و پژوهشی کشور به میزبانی استان هرمزگان در مهرماه برگزار می گردد.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ 29 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، قویدل مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: محورهای اصلی و راهبردی در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در تمام سطوح مدارس و اجرای سند راهبردی و بنیادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری از مدیران است که در حال انجام است.
وی گفت : با وجود بیماری کرونا در بخش توسعه و عدالت محوری آموزشی با همکاری مشاوران در مناطق کم برخوردار اتفاق افتاد و با برگزاری کلاس های مجازی این نقیصه حل گردید.
قویدل خاطر نشان کرد: در بخش برگزاری اقدامات آموزشی و امتحانات نهایی با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی در پایه دوازدهم در رشته های تجربی مقام سیزدهم و در رشته ریاضی پانزدهم و رشته انسانی چهاردم در کشور کسب نمودیم.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تاکید کرد:طرح مردم سازی مکان های آموزشی در قالب آزادسازی فضاهای ورزشی و مردم سازی در روزهای پنج شنبه و جمعه برای عموم خانواده های دانش آموزان و اطراف مدارس انجام شده است.
قویدل عنوان کرد:در بخش پرورشی و فرهنگی با همکاری استاندار و سازمان برنامه ریزی و بودجه و گروههای جهادی در بحث شاداب سازی و تعمیرات نیمکت و لوازم آموزشی و سیستم سرمایشی کمک شایانی انجام گرفته و ۸۰میلیارد ریال اعتبار تجهیزات فضای آموزشی به فرهنگیان واگذار شد.
قویدل اظهار داشت :آغاز سال تحصیلی در تمامی مقاطع بصورت حضوری می باشد و جشن شکوفه ها در روز سی ام شهریورماه و دوم مهرماه می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد: پیش بینی تعداد دانش آموزان جهت ثبت نام در کلاس ها چهارصد و سی و پنج هزار و ششصدو هشتادو سه نفر در مدارس دولتی و غیر دولتی است که رشد دانش آموزی ۵/۴درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و تمهیدات نیروی انسانی و فضا انجام شده است.

۸۰میلیارد ریال اعتبار تجهیزات فضای آموزشی فرهنگیان/اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی و پژوهشی کشور به میزبانی استان هرمزگان/آغاز سال تحصیلی در کلیه مقاطع بصورت حضوری می باشد
قویدل بیان کرد: سال تحصیلی جدید پانزده هزار و ششصدو چهل و چهار کلاس با رشد ۴/۶۲درصد افزایش تعداد کلاس داریم.
قویدل گفت: تعداد مدارس دانش آموزان استثنایی ۱۶۸ در استان می باشد که دوم مهرماه بازگشایی می شود و با رعایت ملاحظات و شیوه نامه های مدارس استثنایی اعلام می شود که با رعایت الزامات و آموزش های جایگزین در نظر خواهیم گرفت.
وی عنوان کرد: دبیرخانه کشوری ریاضی درسال تحصیلی از تهران به هرمزگان واگذار شده است که دستاورد این دبیرخانه راهبردی برای استان شامل برگزاری مسابقات و امتحانات و دوره های آموزشی ریاضی در کل کشور به مدیریت بخش ریاضی استان واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد:اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی و پژوهشی کشور به میزبانی استان هرمزگان برگزار می گردد.
قویدل مدیر کل آموزش و پرورش از راه اندازی هنرستان در سطح استان گفت: تأسیس هنرستان متالوژی جوار فولاد در دو رشته مکاترونیک و ماشین افزار در دوم مهرماه توسط حضور هنر جویان هستم و هنرستان معدن در رویدر و هنرستان شیلات در سیریک شاهد حضور هنرجویان در مهرماه خواهیم بود.
وی در پایان آماده سازی سرویس مدارس با مشارکت و همکاری حوزه حمل و نقل شهری و سایر دستگاه ها با هماهنگی آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از اقدامات آموزش و پرورش می باشد.

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار