آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی در دیدار معاون اقتصادی دولت گفت: حل مشکل گرانی و رفع مشکلات اقتصادی از مهمترین انتظارات مردم از دولت است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 15 September 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه باید قیمت اجناس و کالا‌ها در بازار مدیریت شود افزود: نرخ بسیاری از اجناس در بازار متفاوت است که باید به نرخ یکسان عرضه شود و قیمت کالا‌ها نیز ارزان شود.

وی با تاکید براینکه باید فقر از جامعه از بین برود و اقتصاد تقویت شود گفت: فقر، جهل و ظلم در نظام اسلامی جایگاهی ندارد و حکومت اسلامی باید برای حل مشکلات تلاش کند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم اصلاح نظام پولی و بانکی گفت: اخذ جریمه دیرکرد از تسهیلات بانکی مصداق بارز ربا است و ربا اثرات مخربی بر فرهنگ جامعه و موضوعات اقتصادی دارد که دولت باید برای این موضوع برنامه ریزی کند.

لزوم حل مشکلات اقتصادی با تدبیر و مدیریت 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: باید دغدغه‌های اقتصادی مردم، با تدبیر و مدیریت رفع شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: بسیاری از این مشکلات به دلیل مبارزه ایران اسلامی با مستکبرین شکل گرفته است که باید با تلاش دولت این مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مردم همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی هستند گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در جنگ سخت علیه مردم ایران، مردم با تمام توان وارد صحنه شدند حضور مردم در حوزه اقتصادی هم می‌تواند مشکلات را حل و ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار مردمی روی کار آمده است افزود: دولت وظیفه دارد پیش از آغاز هر طرح و برنامه‌ای بدون عجله و با کار کارشناسی آن را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی نگاه فرا سرزمینی دارد گفت: نظام اسلامی همان گونه که خود را در غم و شادی ملت خودمان شریک میداند؛ نسبت به مشکلات مسلمانان و مستضعفان دنیا نیز توجه دارد.

وی افزود: باید همانگونه که در حوزه حمایت از مظلومان اقدامات عملی انجام داده ایم، باید اهمیت این موضوع را برای افکار عمومی هم تشریح کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این موضوع بخش مهمی از جهاد تبیین به شمار می‌رود افزود: عدم تبیین مناسب حمایت نظام اسلامی از محرومان و مستضعفان دنیا سبب شده مردم به جای اینکه دشمن را نشانه بگیرند خودی‌ها را نشانه بگیرند.

روند کاهشی تورم از دو ماه گذشته 

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور هم در این دیدارها با بیان اینکه توجه به معیشت و معنویت مردم یکی از اصلی‌ترین شعار‌های دولت سیزدهم است افزود: دولت مردم را صاحبان نظام و خود را خدمتگذار آن‌ها می‌داند و با همه توان برای حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کند.

وی کنترل نقدینگی و تورم، اصلاح و تحول اداری، و نظام پولی و بانکی را از برنامه‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: اگر این مسائل به خوبی مدیریت شود، شاهد تحولات عمیق اقتصادی و جهش تولید در کشور خواهیم بود.

رضایی با بیان اینکه نرخ تورم از دوماه گذشته روند نزولی پیدا کرده است افزود: تلاش می‌کنیم با کنترل گرانی ها، به مرور قیمت برخی اقلام نیز کاهش پیدا کند.

دیدار با رئیس جامعه المصطفی العالمیه 

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین با حضور در جامعه المصطفی العالمیه در جمع رئیس و معاونان این مرکز مهم علمی و فرهنگی در عرصه بین الملل گفت: جامعه المصطفی العالمیه ظرفیت برقراری ارتباط‌های بین المللی و جذب سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی را دارد.

رضایی با اشاره به ظرفیت گسترده علمی و فرهنگی این مرکز در نقاط مختلف دنیا افزود: این نهاد می‌تواند نقش موثری در ارتباط اقتصادی ایران با حوزه‌های بین المللی و کشور‌های جهان اسلام ایفا کند و ذهنیت‌های غلط که با فضاسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی شکل گرفته است اصلاح کند.

وی افزود: البته این موضوع بدین معنا نیست که جامعه المصطفی به سمت کار‌های اقتصادی حرکت نماید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه المصطفی به لحاظ برقراری ارتباط با سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی نیز می‌تواند نقش آفرینی کند گفت: حضور طلاب و پژوهشگران این مرکز در نقاط مختلف دنیا امکان ارتباط آن‌ها با کارآفرینان ایرانی و غیرایرانی را فراهم می‌کند.

وی افزود: تاسیس دفتری مشترک بین این معاونت و جامعه المصطفی میتواند در گسترش همکاری‌های فی مابین اثرگذار باشد.

رضایی همچنین به ظرفیت بزرگ کشور‌های جهان اسلام در زمینه اقتصادی اشاره کرد و افزود: باید با نزدیک شدن به دیدگاه‌های علمی و فقهی، زمینه توسعه فعالیت‌های مشترک اقتصادی این کشور‌ها را افزایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار گزارشی از ظرفیت‌ها و امکانات این مرکز ارائه کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار