استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه مناسب استان در طرح نهضت ملی مسکن از ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 09 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به جایگاه مناسب کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بوده اند که ۵۷ هزار نفر آن‌ها دارای شرایط اولیه تشخیص داده شده و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

وی افزود: سهمیه استان در طرح مسکن ملی ساخت ۱۲۰ هزار واحد در طول چهار سال است که هم اکنون ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در حال ساخت است، باید زمین‌ها و فضا‌های راکد و بلااستفاده با اولویت کارمندان دستگاه مربوطه، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شود.

استاندار کرمانشاه گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی باید بر اساس برنامه زمان بندی شده، در مراحل مختلف بررسی و کنترل شود همچنین اجرای طرح‌های مسکن ملی در بافت فرسوده ضرورت دارد و برای تجاری سازی و اجرای پروژه‌های مسکن ملی در بافت‌های فرسوده شهری باید یک برنامه ریزی مناسب انجام شود.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نصب تابلو اجباری بودن دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان گفت: این تابلو‌ها باید به صورت مجزا و در مکان مناسبی در فضای مطب ا نصب شود تا هیچ بیماری را به بهانه نداشتن کارتخوان، مجبور به پرداخت پول نقد نکنند.

وی یادآور شد: عدم وجود یک آمار دقیق از عشایر یک معضل برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان است و فرمانداران مکلف هستند آمار دقیق عشایر ساکن در هر شهرستان را مشخص کنند، زیرا وجود این آمار‌های دقیق برای برآورد اعتبارات برای آبرسانی، تامین آرد و توزیع هدفمند اعتبارات و تسهیلات بسیار مهم و لازم است.

امیری مقدم تاکید کرد: متاسفانه طی این سال‌ها به دلیل عدم وجود آمار دقیق، بخشی مهمی از اعتبارات و امکاناتی که دولت به این بخش اختصاص داده، نصیب افراد غیرعشایر شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار