۲۵۰ فعال فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی کرمانشاه طی بیانیه‌هایی اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 13 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیانیه نویسندگان، شعرا، انتشاراتی ها، فعالین قرآنی و اصحاب رسانه به شرح ذیل می‌باشد:

 

" یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ"

پر واضح است که کشور عزیزمان ایران این روز‌ها با فتنه‌ای مواجه است که با هدف تجزیه و پاره‌پاره کردن سرزمین مقدس‌مان ایران در حال پیگیری است. در روز‌های اخیر تمامی گرگ‌صفتان و مزدوران استکبارجهانی و نفاق، با همۀ ابزار‌های خود به میدان آمده‌اند و هر آنچه در چنته داشتند را وارد میدان کرده‌اند. از بسیج گروهک‌های ضدایرانی و تروریستی در مرز‌های کشور گرفته تا بقایای رژیم منحوس پهلوی و آلبانی‌نشین‌هایی جنایتکاری که هزاران ایرانی را قتل عام کرده‌اند، همه‌وهمه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ضربۀ محکمی به پیکرۀ ملت غیور ایران وارد کنند. دشمن میهن اسلامی ما درگذشت یکی از دختران هموطن را بهانه کرد تا انتقام خود را از ملت با ایمان و صبور ایران بگیرد و جسارت و هتاکی را به اوج خود رساند تا جایی که کار به قرآن‌سوزی و آتش زدن پرچم عزای اباعبدالله الحسینعلیه‌السلام رسید. فعال شدن گروه‌های تجزیه‌طلب به امید تکه‌تکه کردن ایران عزیز خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد و به کوری دشمنان، ایران قوی شکوهمندتر از همیشه به مسیر خود ادامه خواهد داد. آنچه در این روز‌ها بر جامعۀ فرهنگی ایران و فعالان آن لازم است، تبیین و تشریح وضعیتی است که دشمن درصدد واژگون‌نمایی آن است. آنچه این ضرورت را دوچندان می‌کند، دمیدن در آتش رو به خاموشی است که توسط تعدادی از حامیان خشونت و اغتشاش (چه از نوع فرهنگی و چه رسانه‌ای) انجام می‌شود، اینان برآنند تا به فتنه‌ای که با حضور مردم خنثی شد و با عنایت الهی صحنه‌گردانان خارج‌نشین و داخل‌نشین آن را رسوا کرد، جان دوباره‌ای دهند، اما حاشا و کلا که مردم غیور ایران اجازه دهند بار دیگر در کشور قرآن و اهل بیت (ع) به ساحت ثقلین اهانت شود و فتنه‌گران به اهداف شوم خود برسند. ما جمعی از ناشران، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، اهالی فرهنگ و رسانه ضمن محکومیت اهانت به مقدسات مردم کشور عزیزمان ایران و آشوب‎طلبی به بهانه‌های واهی، وفاداری خود را به آرمان‌های اسلامی و انسانی نظام اسلامی ایران، امام راحل و شهدای گرانقدر و تبعیت از رهبر مقتدر و مظلوم انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و خواستار مقابله با تجزیه‌طلبان، عوامل نفاق، آشوبگران و حامیان اصلی آن هستیم که اینان جز با ویرانی ایران عزیز آرام نخواهند گرفت.

 
 همچنین هنرمندان استان نیز در همراهی با اصحاب هنر کشور بیانیه دیگری به شرح ذیل صادر کردند:
 
بیانیه هنرمندان سراسر ایران در واکنش به حوادث اخیر:
 
                      به نام خدا
 
مردم پر مهر ایران
حال که گرگ‌های گرسنه طمع دریدن وطن را دارند؛ پاسخ ما هنرمندان این ابیات به یادماندنی در حافظه تاریخی ایرانیان است:  
 
ای ایران ای مرز پر گهر
ای خاکت سرچشمه هنر
دور از تو اندیشه بدان
پاینده مانی و جاودان
 
ای دشمن ارتو سنگ خاره ای من آهنم
جان من فدای خاک پاک میهنم
مهر تو چون شد پیشه ام
دور از تو نیست اندیشه ام
در راه تو، کی ارزشی دارد این جان ما
پاینده باد خاک ایران ما
 
شرف ایرانی، همواره به استقلال و آزادگی او از دشمنان این مرز و بوم متکی بوده است و هنرمند با شرف هم هنرمندی است که پای استقلال و آزادی میهنش بایستد و چشمه هنرش را برای این مرز و بوم جاری کند.
 
برای ایران هستیم؛
برای ایران می‌مانیم"
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار