روز گذشته در جریان نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه قم، تعداد معدودی دانشجونما اقدام‌ به اهانت و ضرب و شتم یکی از عکاسان استان قم نمودند که در نهایت علاوه بر وارد شدن خسارت به دوربین و تجهیزات خبرنگاری ایشان، منجر به مصدومیت و بستری این خبرنگار در بیمارستان شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 27 October 2022

به گزارش تابناک قم، متن بیانیه خانه مطبوعات به دنبال اهانت و ضرب و شتم عکاس فارس در دانشگاه قم به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

خبرنگاران و عکاسان خبری قشر فداکار و ایثارگری هستند که رفاه و عافیت طلبی را قربانی می کند تا به رسالت اصلی خود که همان روشنگری و آگاهی بخشی به  جامعه است بپردازد و برهمین اساس حتی در میانه میدان جنگ نیز برای خبرنگاران مصونیت هایی در نظر گرفته میشود. 

اما در این میان تعداد معدودی دانشجونما با شکستن حرمت دانشجو و دانشگاه در رفتاری دیکتاتورمآبانه و به دور از منطق اقدام به هتک حرمت مهمان(عکاس خبری مراسم) نموده و پس از اهانت و توهین های رکیک، با ضرب و شتم این عکاس موجب مصدومیت ایشان شدند.

این اقدام دور از شان‌ و نسنجیده اقلیتی از حاضرین جلسه با عضوی از جامعه رسانه ای از سوی خانه مطبوعات، به عنوان نهاد و تشکل صنفی اصحاب رسانه استان قم، محکوم و مورد مذمت است و از تمامی مسوولان مربوط و میزبان مراسم، یعنی دانشگاه قم توقع برخورد مناسب با عاملین و مسببین این اقدام‌ را دارد.

به امید روزی که تمامی خبرنگاران و عکاسان خبری در امنیت شغلی بتوانند به رسالتشان جامعه عمل بپوشانند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار