آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» با محوریت شهید و شهادت در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 27 October 2022

به گزارش تابناک قم، سردار محسن موحدی، از فرماندهان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) در دفاع مقدس و رئیس کمیته پیشکسوتان دفاع مقدس استان قم در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» با محوریت شهید و شهادت، گفت: از خصوصیات تاریخ مصور این است که مخاطب عام و خاص خود را دارد و دایره فراگیری آن از سایر هنر‌ها بیش‌تر است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ هزار عکس از رزمندگان و شهدای قم جمع آوری شده است، گفت: این عکس‌ها به تنهایی سند افتخار آن دوران و بسیار گویا هستند.

موحدی افزود: نقش عکاسان در ثبت صحنه‌های دفاع مقدس و تصویربرداری آن‌ها در زمان خود، ماندگارترین آثار است و باید از کسانی که این حماسه‌ها را به وجود آوردند، تشکر کرد.

کمال‌الدین شاهرخ، رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور با بیان لزوم چاپ کتاب‌های تصویری بیش‌تر در حوزه دفاع مقدس، گفت: وقایع و خاطرات دفاع مقدس را در قالب کتاب چاپ شود تا نسل جدید با اتفاقاتی که در دفاع مقدس افتاده بیش‌تر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ما بیش از ۳۰۰ عکاس شهید در دفاع مقدس داریم، افزود: امیدواریم به برکت خون شهدا، این کنگره به خصوص بخش عکس، ثمرات خوبی را به دنبال داشته باشد و جریان سازی را در استان قم رقم بزند.

امیر حسامی نژاد، رئیس انجمن بسیج عکاسان استان قم و دبیر بخش عکس جشنواره، گفت: هدف اولیه بسیج هنرمندان این بود که بتوانیم یک کتاب عکس فاخر از شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و حضور این عزیزان در جبهه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۷۰ نفر عکاس برای جشنواره عکس ارسال کردند، گفت: بخش‌های اصلی جشنواره شامل ۴ موضوع گلزار شهدا، مدافع حرم، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای بعد از جنگ است و عکاسان می‌توانند هم در بخش تک عکس و در بخش مجموعه در این ۴ عنوان موضوع شرکت کنند.

در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره ملی عکس شهید و شهادت با عنوان «راز خون» رونمایی و اعلام شد که اجلاس اصلی نیز ۲۶ آبان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار