مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه:
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: یکی از اهداف مهم بیمه سلامت خدمت به اقشار مختلف جامعه و ارائه خدمات درمانی به آن‌ها است. .
کد خبر: ۱۰۷۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 27 October 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رصا تحویلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمه سلامت در راستای یک راهبرد پیشگیرانه به سمتی جلو میرود که تعهد خود را با دید پیشگیری ازبروز بیماری پیش ببرد، یعنی قبل از این که فرد بیمار بشود برای پیشگیری از بروز بیماری هزینه کنیم در این راستا بیماری‌ها به چند دسته ممکن است تبدیل شود:بیماری‌های صعب العلاج و بیماری‌های قابل درمان با هزینه پایین، در همین راستا دیدگاه بیمه سلامت به سمتی میرود که برای بیماری‌های صعب العلاج صندوق جداگانه‌ای تهیه کرده، برای افرادی که هزینه‌های بیماری هایشان بسیار زیاد است این صندوق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای دستیابی به این مرحله زیرساخت‌هایی لازم بود که یکی از آن‌ها ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت و راه حل آن نسخه الکترونیکی بوده است و به دلیل نبود نسخه الکترونیکی ثبت نسخه و اطلاعات و پرونده‌های الکترونیکی بسیار سخت بود، اما در حال حاضر در کل کشور تمام فرایند‌های ثبت نسخه، نسخه پیچی در داروخانه و ارائه خدمات در مراکز درمانی و .. بصورت الکترونیکی انجام میشود وهیچگونه بیمه کاغذی در سامانه و مجموعه بیمه سلامت نداریم که این نشانه توانمندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در شرایط قطعی اینترنت و مشکلات فراوانی در این زمینه وجودداشت با تلاش بخش آی تی و سایر قسمت‌های فنی و اداری سازمان بیمه سلامت ما یک لحظه هم قطعی در فرایند نسخه نویسی ونسخه پیچی الکترونیکی در مراکز دولتی و مراکز خصوصی نداشتیم. بیمه سلامت در سال ۹۳ تصویب شد و یک تغییر راهبرد و عملکرد برای خود در نظر گرفت و این تغییر راهبرد در بحث پیشگیرانه و سلامت بوده و این که پرداخت بابت سلامتی مردم نه برای بیمار شدن مردم جزو سیاست‌های کلان و اصلی بیمه سلامت قرارگرفت.

وی گفت: در این راستا پوشش‌های بیمه برای مردم آغاز شد در حال حاضر اقشار کم درامد، دهک‌های اول تا سوم بصورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه قراردارند محله‌های کم برخوردار بیمه هستند روال کار به اینصورت است که در این شرایط پزشک خانواده و بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت همگانی منتظر بیمارشدن بیمار نیستیم بلکه تقاضا میکنیم که افرادی که منتصب میشوند به پزشک خانواده قبل از بیمارشدن حتما به پزشکشان مراجعه نمایند. یعنی از زمان انتصاب تا ۶ماه پس از آن حداقل یکبار به پزشکشان مراجعه نمایند. مردم اگر در پوشش بیمه سلامت و خانواده قرار نگیرند الزاما هنگام بیماری به پزشک مراجعه نمیکنند بلکه در حالت سلامت باید به پزشک مراجعه نمایند تا پزشک وضعیت جسمئ آن‌ها را پایش نماید و در صورتیکه مشکل داشته باشند به مراحل بعدی یعنی متخصص، بیمارستان و... ارجاع شوند.

وی ادامه داد: افرادی که تحت پوشش بیمه و پزشک خانواده مراجعه نمایند باید در وضعیت سلامتی هم به پزشک مراجعه کنند در این شرایط هیچ هزینه‌ای ندارد و تعداد دفعات مراجعه به پزشک هیچ محدودیتی ندارد. نهایتا بابت ویزیت فقط ۷هزارتومن پرداخت می شود و بلافاصله نسخه در سامانه ثبت می‌شود، بیمه سلامت برای بیمه بازنشستگی هم توجه داشته، اما هزینه‌های زیادی بخاطر اولویت‌های زمانی انجام نداده و موضوع بیماران صعب الاعلاج در اولویت بوده علاوه براین صندوق‌هایی مانند صندوق کارکنان دولت، صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه ایرانیان، صندوق روستایی و سایر اقشار، صندوق بیماران صعب العلاج هم اخیرا توسط وزیر بهداشت و مدیر عامل بیمه سلامت افتتاح شد سازمان بیمه سلامت برای بیماران مجهول الهویه معتادین و افراد زندانی هم پوشش بیمه‌ای انجام می‌دهد، در استان کرمانشاه درحال حاضر یک میلیون و دویست وپنجاه نفر معادل ۶۲ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش بیمه‌ای بیمه سلامت قرار دادیم ازین تعداد جمعیت پانصدوشانزده هزارنفر تحت پوشش بیمه روستایی هستند برای اینکه افراد تحت پوشش بیمه روستایی قرار بگیرند با۱۸۳ پزشک قرارداد بستیم وشرکای کاری ما در این حوزه هستند.

تحویلیان یادآور شد: در بحث پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی در شهر‌های با جمعیت بیش از ۱۰۰۰نفربا ۱۷۶پزشک تا این ساعت قرارداد بستیم اعلام امادگی داریم که با تمام پزشکان برای اخذ قرارداد در این مجموعه اعم از متخصصین یا پزشک عمومی، اعلام میکنیم هیچگونه بدهی به مجموعه‌های درمانی نداریم، تمام بدهی‌های مربوط به بیمه سلامت، مراکز خصوصی و دولتی، داروخانه ها، مطب ها، پزشک ها، دندانپزشک ها، ماما‌ها را تا پایان شهریور پرداخت کردیم، برای مهر ماه هم اعتبار در حساب است و با ارائه اسناد سریعا پرداخت می‌شود هیچ مرکز درمانی حق ندارد به دلیلی معوق شدن پرداخت بیمه از پذیرش بیمار خودداری کند اگر این اتفاق افتاد مردم با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند تا سریعا برخورد شود کلیه پزشکان باید براساس قانون با بیمه سلامت قرارداد نمایند دانشگاه علوم پزشکی درصورتی که اقدام به تمدید پروانه طبابت یا صدور پروانه مطب برای پزشکی بنماید قبل از آن باید عقد قرارداد با بیمه سلامت را از پزشک مطالبه کند. هزینه‌های درمانی که در کرمانشاه پرداخت میشود بصورت ماهیانه ۵۷میلیارد تومان می‌باشد. کرمانشاه۲۳۱۸نفر بیمارخاص را تحت پوشش قرارداده و ۱۰۱۴مرکز درمانی طرف قرارداد است و محدودیتی برای عقد قرارداد جدید نداریم.

وی تشریح کرد: دلیل جذب اعتبار زیاد اعتماد دولت به بیمه سلامت به دلیل حسن عملکرد بیمه سلامت می‌باشد. طرح پزشک خانواده در ایران اغاز شده در اینده نزدیک تمام صندوق‌های بیمه سلامت و تمام بیمه‌ها به این سمت سوق داده خواهدشد اجرای طرح‌های پیشگیرانه در نظام سلامت ازطریق پزشک خانواده هم انجام می‌شود

فعالیت هزاران داروخانه مطب درمانگاه بیمارستان‌ها و اتصالشان به سامانه‌های الکترونیکی وارائه خدمات الکترونیکی بصورت کامل و شبانه روزی از نشانه‌های خدمتگزاری و اقتدار جمهوری اسلامی می‌باشد
ما بطور مرتب با مسئولین نظام پزشکی و انجمن داروسازان و سایر متخصصین درتماس بودیم و چنانچه هر نوع مشکلی در خدمات الکترونیک پیش می‌آمد آن‌ها را مشخص میکردیم و از طریق دوستان در آی تی رفع اشکال میکردیم. در راستای موضوع جوانی جمعیت و تشکیل قرارگاه برای آن سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد ۶۰۵زوج نابارور را شناسایی کرده و از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کرده اند و برای ان‌ها ۷۰۰میلیون تومان هزینه کردیم بازهم بخواهیم هزینه کنیم مشکلی نیست درصورتی که اعلام شود زوج‌های ناباوروری وجود دارد تمام درمان هاو دارو‌ها را میتوانند در غالب پوشش بیمه‌ای دریافت کنند.

تحویلیان تاکید کرد: طرح دارویار طرحی است که مابه التفاوت مبلغ گران شدن دارو را به علت ازاد شدن ارز را در حقیقت بصورت اتوماتیک در سامانه حساب میشود و آن را به حساب صورتحساب بیمه قرار می‌دهد طرحی که در تهران بصورت ازمایشی شروع شده و برای بیماران صعب العلاج است طرح دارورسان است بیماری توانایی رفتن به داروخانه را ندارد ما درب منزل با بسته خدمات دارویی و توضیحات نحوه مصرف برای بیمار عرضه می‌کنیم که پس از رفع نقایص و معایب در استان تهران در تمام کشور اجرا خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار