رئیس بیمارستان امام خمینی (ره):
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به انجام جراحی زنده در این بیمارستان که جنبه آموزشی برای سایر پزشکان دارد گفت: پروژه بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان امام (ره) کرمانشاه ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 01 November 2022

راه اندازی پروژه توسعه اورژانس بیمارستان امام (ره) کرمانشاه /

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جواد امینی سامان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) از سال ۱۳۵۸ آغاز بکار نموده است و بیش از ۴۳ سال است که فعالیت دارد و طی این سال‌ها بخش‌های بسیاری به آن اضافه و بخش‌های بسیار دیگری نیز مقاوم سازی و بازسازی شده است.

وی افزود: ظرفیت این بیمارستان ۲۲۰ تخت است و هم اکنون ۱۷۸ تخت آن فعال بوده و ۴۲ تخت دیگر بر اساس نیاز راه اندازی می‌شود. این بیمارستان مرکزیت مسمومیت، چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی را در استان داراست و در زمینه کاشت حلزون گوش هم از مرکزیت غرب کشور برخوردار است و به استان‌های همدان، کردستان، لرستان و ایلام خدمات رسانی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این بیمارستان بخش‌های داخلی، عفونی، نفرولوژی و جراحی عمومی فعال است
یادآور شد: همچنین در درمانگاه بیمارستان که سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده، تخصص‌های جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی، نفرولوژی، قلب و زنان فعال است.

به گفته وی در حال حاضر سونوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، سی تی اسکن، آندوسکوپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و نیز آزمایشگاه و داروخانه در این بیمارستان فعال است و جز بخش  MRI تقریبا عمده بخش‌های پاراکلنیکی را داریم و نیازی نیست که بیماران به خارج از بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه روزانه ۱۴۰ نفر به اورژانس بیمارستان و ۱۰۰ نفر به درمانگاه تخصصی این بیمارستان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد:
در مجموع در شش ماه گذشته حدود ۹ هزار نفر به بخش‌های مختلف بیمارستان مراجعه داشته اند و طی این مدت ۷۵۰۰ عمل جراحی در بیمارستان انجام شده که ۳۰۰۰ مورد آن مربوط به اعمال جراحی چشم بوده است.

وی افزود:علاوه بر مراجعه بیماران، دانشجویان نیز جهت آموزش بصورت روزانه مراجعه دارند و برای راحتی کار آن‌ها در هر بخش یک کلاس درس برای آن‌ها ایجاد کرده ایم.

امینی سامان تاکید کرد: بخش سوختگی این بیمارستان که از تیر ماه تعطیل شده و بیماران آن به بیمارستان سوختگی منتقل شده اند قرار است به بخش مسمومیت اضافه شود و کار بهسازی آن در حال انجام است و بهسازی بخش دیالیز و بخش داخلی هم در دستور کار قرار دارد. مجوز‌های لازم برای ساخت یک خوابگاه ویژه پزشکان زن هم گرفته شده که به محض تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی آن، کار ساخت این پروژه هم آغاز می‌شود.

وی گفت: این مرکز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و خوبی است و طی چند سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان خریداری شده که با قیمت‌های فعلی ارزش ریالی آن‌ها خیلی بالاتر است.

وی افزود:"جراحی زنده" هم در این بیمارستان انجام می‌شود، در این نوع جراحی پزشکان دیگر در سایر نقاط ایران می‌توانند شاهد انجام عمل جراحی در اتاق عمل بیمارستان باشند که بیشتر جنبه آموزشی دارد و بسته به نیاز و در موارد خاص این عمل‌های جراحی در بیمارستان انجام می شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار