معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به این‌که سرم باید با تشخیص پزشک تجویز شود، شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 02 November 2022

به گزارش تابناک قم، محسن رضایی آدریانی گفت: تجویز دارو بر اساس اخلاق پزشکی و مساله سودرسانی و ضرررسانی به بیماران است که باید مورد توجه پزشکان باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که تجویز دارو باید بر اساس منطق، علم و نیاز بیمار باشد، عنوان کرد: سرم برای بیماری است که شرایط ویژه دارند و باید به تشخیص پزشک تجویز شود، ولی متاسفانه این چرخه گاهی معیوب است و پزشکان برای اکثر بیماران سرم تجویز می‌کنند.

او ادامه داد: تجویز منطقی دارو در کمیته تجویز دارو مورد تاکید است و اگر پزشکانی این مساله را رعایت نکنند، به آن‌ها تذکر داده می‌شود، در صورت تکرار برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: شهروندان که به علت‌های مختلف به پزشک مراجعه می‌کنند، درخواست داروی بیشتر نکنند، بلکه از مواد غذایی مغذی مانند انواع سوپ‌ها و میوه‌های تازه استفاده کنند.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه برخی شهروندان تصور می‌کنند پزشکی که تعداد قلم داروی کمتری در نسخه می‌نویسد از سواد کمتری برخوردار است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ، تجویز دارو باید بر اساس وضعیت بیماری افراد و ضرورت تجویز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار