تابناک هرمزگان// دکتر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت : انجام اقدامات پیشگیرانه بهترین قدم در کنترل همه گیری آنفلوانزا خواهد بود و نیاز است به طور جدی پروتکل های بهداشتی در تمامی سطوح جامعه رعایت شود .
کد خبر: ۱۰۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 08 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان،معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی ، فرهنگی و سلامت گفت: با توجه به افزایش موارد مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت و افزایش تعداد بستری بیمار با علائم آنفلوانزا انجام اقدامات پیشگیرانه ضروت است .

دکتر جابر زرنگ افزود : مدارس نقش عمده و مهمی در پیشگیری از انتقال آنفلوآنزا دارند و آموزش و پرورش می تواند به عنوان یکی از  بازوان اصلی در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری عمل کند .

دکتر زرنگ با اشاره به فضاهای بسته در کلاس های درس اظهار کرد : به منظور کاهش میزان ابتلا، نیاز است کلاس های درس دارای تهویه مناسب باشند و بهداشت فردی ، خصوصا شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در بین دانش آموزان رعایت شود و همچنین از حضور دانش آموزان علامت دار تا زمان بهبودی کامل در مدارس خوداری شود .

وی با تاکید به الزام به زدن ماسک در اماکن مسقف خاطر نشان کرد : در شناورهای مسافربری نیز با توجه به تردد مسافر می بایست مانند سابق استفاده از ماسک الزامی شود و همچنین درب های شناور به منظور تهویه هوا در زمان حضور مسافر در شناور باز نگه داشته شود.

معاون بهداشتی شبکه  تزریق واکسن آنفلوانزا را در سنین بالای 60 سال و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند ضروری دانست و بیان کرد :  تزریق واکسن ایمنی بدون را در مقابل بیماری آنفلوانزا بالا برده و در کاهش علائم وعوارض بیمار تاثیر بسزایی دارد.

دکتر زرنگ رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک ، شستشوی مدام دستها ، رعایت فاصله اجتماعی ، جلوگیری از تجمع و تهویه مناسب در اماکن مسقف  را در کاهش و کنترل بیماریها آنفلوآنزا و کووید حائز اهمیت عنوان کرد .

جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت به دلیل افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا با حضور معاون فرماندار، مدیر شبکه بهداشت ، معاون بهداشتی ، نماینده آموزش و پرورش ، نماینده منطقه آزاد ، نماینده شهرداری و دهیاران شهرستان قشم در سالن فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار