نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تأکید کرد
تابناک هرمزگان// نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: شورای زکات باید برنامه‌ای برای تامین اعتماد عمومی جامعه تدوین کند تا مراجعات مردمی به شورای زکات و کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 19 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده رز در شورای زکات هرمزگان اظهار داشت: طرحی در رابطه با جمع‌آوری زکات در مناطق اهل سنت در نشست‌های بعدی توسط کمیته امداد داده شود و با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در افزایش آمار پرداخت زکات، اقدام‌های لازم برای فرهنگ‌سازی زکات مستحبی، از جمله کشاورزی، باغداری و دامداری در استان هرمزگان توسط جهاد کشاورزی انجام شود.

وی با ذکر این نکته که اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌سازی مناسبی در حوزه زکات کشاورزی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: افرادی باید با کمک حوزه علمیه هرمزگان برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این حوزه تربیت شوند و برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده حداکثری از  جشنواره منطقه‌ای زکات که قرار است به میزبانی هرمزگان برگزار شود انجام شود.

وی اضافه کرد:‌ مردم پرداخت کننده زکات باید مشاهده کنند که وجوه شرعی پرداختی به دست نیازمندان به خصوص نیازمندان همان منطقه می‌رسد؛ این باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.وی اضافه کرد:‌ مردم پرداخت کننده زکات باید مشاهده کنند که وجوه شرعی پرداختی به دست نیازمندان به خصوص نیازمندان همان منطقه می‌رسد؛ این باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه در هرمزگان نیاز به ساماندهی مراکز و موسسات خیریه وجود دارد، تصریح کرد: ساماندهی و پایش مراکز خیریه که از نهادها و دستگاه‌های مختلف مجوز اخذ می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های واصله از موسسات خیریه هرمزگان رضایت‌بخش نیست، افزود: باید نظارت دقیقی پس از صدور مجوز خیریه توسط یک دستگاه ناظر انجام شود تا شاهد بروز چالش‌ در حوزه‌های مختلف نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که نبود شفافیت باعث بروز بی اعتمادی‌هایی در جامعه خواهد شد، گفت: در حال حاضر چندین نهاد از جمله بهزیستی، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه مجوزهایی برای مراکز خیریه صادر می‌کنند که همین امر نیز باعث بروز تداخلاتی شده است و باید ساماندهی صدور مجوزهای خیریه در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار