تابناک هرمزگان// نخستین هنرستان دخترانه کاردانش بهیاری هرمزگان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 24 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// با حضور دکتر مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، هنرستان دخترانه کاردانش بهیاری حضرت زینب (س) هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در آئین افتتاحیه این هنرستان گفت: با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شورای آموزش و پرورش و حمایت استاندار هنرستان کاردانش بهیاری برای نخستین بار در استان راه اندازی شد؛  به دنبال راه اندازی هنرستان پسرانه در بندرعباس و همچنین گسترش این گونه فضاهای آموزشی سایر شهرستانهای استان هستیم.

محمد قویدل ضمن قدردانی از حمایت های دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه و سایر روسای دانشگاه در ادوار گذشته جهت حمایت و پیگیری مجوز و راه اندازی این مجموعه آموزشی افزود: تجهیز این هنرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

قویدل افزود: در مرحله نخست دانش آموزان در آزمون کتبی و مصاحبه شرکت کردند و ۱۵ نفر در سال نخست جذب شدند و مشغول تحصیل هستند سعی داریم در سال آینده تعداد این دانش آموزان را افزایش دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش های فنی و حرفه یک آموزش تقاضا محور است و بر اساس نیاز شغلی و نیروی انسانی متخصص توسعه پیدا می کند که قطعا پیشرفت و تحول کشور را به همراه خواهد داشت.

مهدی کاظمی بیان کرد: هنرستانهای کار و دانش و فنی و حرفه ای با نگاه جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و توسعه اشتغال و بازار کار تاسیس می شوند. لذا در این راستا نیازمند مشارکت صاحبان حرفه های شغلی برای آموزش و توسعه مجموعه های آموزشی است؛ یکی از دستگاه‌های پیشرو در این راستا وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری سایر دستگاهها با وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: تشکر می کنم از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که پذیرفتند و همکاری کردند که این رشته مهم و کاربردی جهت ارتقاء سلامت در این استان راه اندازی شود.

کاظمی اظهار کرد: در این مجموعه سعی شده یک شبیه سازی محیط کاری که قرار است در آینده دانش آموزان در آن مشغول بکارشوند آماده و تجهیز شود. مسئولین سعی دارند با آینده نگری و برآورد نیازهای جامعه زمینه تحصیل و پیشرفت شما دانش آموزان را فراهم کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بسیار خرسندم از اینکه این اتفاق مهم در بحث تربیت نیروی های کارآزموده بهداشتی و درمانی از مقطع هنرستان افتاد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت پذیرش دانش آموزان بهیاری را در سال آینده افزایش دهیم.

دکتر مهدی حسنی آزاد افزود: در سیستم بهداشت و درمان در برخی جاها کمبود نیروی انسانی داریم و جای این بچه ها بسیار خالی است. بنده خوشبینم که این رشته تحصیلی کاربردی در استان گسترش پیدا کند. هنرستان پسرانه در بندرعباس و همچنین در بندرلنگه با توجه به وجود دانشکده جدید راه اندازی خواهد شد.

دکتر حسنی آزاد عنوان کرد: دانش آموزان بهیاری هنرستان حضرت زینب (س) بندرعباس در سال آینده در بیمارستان‌ها مراحل تکمیلی آموزش خود را طی می کنند دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای این همکاری دوجانبه محیط ها و امکانات آموزشی درمانی دانشگاه را جهت دوره های کارآموزی در اختیار این دانش آموزان قرار خواهد داد.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار