تابناک هرمزگان// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش چند برابری تعمیرات واحد‌های بخار، با مصرف سوخت مایع در این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 30 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//"داریوش محمودی" با تاکید بر اینکه اولویت نیروگاه‌های حرارتی استفاده از گاز طبیعی است، عنوان کرد: سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه بندرعباس بالغ بر هفت‌میلیون‌متر مکعب در روز است، که درحال حاضر این سوخت حذف شده و به‌ناچار برای تولید برق و پایداری شبکه، ناگزیر به استفاده از سوخت مایع(نفت کوره) هستیم و این امر خسارت جبران‌ناپذیری را به تجهیزات نیروگاه وارد می‌کند.محمودی نیروگاه بندرعباس را یکی از نیروگاه‌های مهم کشور و از ارکان اصلی تولید برق پایدار برشمرد و تشریح کرد: احتراق سوخت مازوت در نیروگاه، بر تجهیزات نیروگاه، آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می‌شود. در اثر احتراق مازوت عناصر خورنده بصورت اکسیدی درآمده و برروی سطوح لوله‌ها رسوب می‌کند. انواع ترکیبات ایجادشونده که نقطه ذوب پایین هم دارند، تجهیزات بویلر را در معرض اکسیداسیون قرار داده و موجب تشدید خوردگی است. پس از احتراق مازوت ، بر روی مشعل‌ها و لوله‌های بخار آلودگی خاکستری ایجاد شده و باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزاء بویلر می‌شود. این خاکستر مانع رسیدن دمای کافی به لوله‌های بخار و باعث خوردگی تجهیزات بویلر شده و عملیات تعمیرات دوره‌ای اضافی را برای برداشتن این فاز سخت از روی لوله‌ها و مشعل‌ها به بار می‌آورد.مدیرعامل نیروگاه بندرعباس مسائل زیست‌محیطی را اولویت این واحد دانست و تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که با بهینه‌کردن و بهبود عملکرد تجهیزات، از میزان آلایندگی نیروگاه بکاهیم و این تنها کاری است که می‌توان انجام داد، زیرا تعیین سهمیه گاز فراتر از اختیارات ما و نیاز به تصمیمات کشوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه بسیار زیادی برای بهبود عملکرد و اقدامات، در راستای کاهش آلایندگی صرف شده و در صورت اختصاص سوخت به نیروگاه از هدررفت هزینه‌های مذکور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار