مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان:
تابناک هرمزگان// عباس شرفی با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در سیستم حمل‌ونقل کشور گفت: استان هرمزگان به‌واسطه قرارگیری در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان و وجود بنادر مهم در این استان خصوصاً بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر یکی از قطب‌های حمل‌ونقل کشور است.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 13 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// وی افزود: «اکثر محورهای این استان به‌عنوان محور ترانزیتی و پل ارتباطی بنادر استان به سایر نقاط کشور می‌باشند ازاین‌رو تردد وسایل سنگین و محموله‌های ترافیکی در این محورها بسیار زیاد است و به علت استفاده هم‌زمان وسایل نقلیه سبک و سنگین از این محورها منجر به‌احتمال تصادف و شدت آن شده، لذا اهمیت به ایمن‌سازی و به‌روزرسانی علائم با ضوابط جدید بیش‌ازپیش نمایان است».
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره اهمیت اقدامات اداره ایمنی راه و حریم برای نبض اقتصاد کشور گفت: این اداره طبق روال اقدام به خرید، تعمیر و نگهداری تابلو و علائم ایمنی راه‌ها می‌کند.
عباس شرفی اظهار داشت: اقدامات مؤثری تا پایان آبان ماه برای بخشنده نمودن و ایمنی محورهای مواصلاتی استان انجام‌گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان نصب نزدیک به بیش از 8 هزار متر طول قطعه گارد ریل وبیش از18 هزار مترطول پاک‌سازی خطوط گمراه‌کننده، تهیه و نصب 6 هزار و300عددچشم‌گربه‌ای، تهیه و نصب 5هزار 462 عدد تابلو اخطاری، انتظامی، مسیر نما و رنگ‌آمیزی 258 پایه علائم نام برد.

وی افزود: برنامه اداره ایمنی راه و حریم این است که تا پایان سال جاری تهیه و نصب تابلو اخطاری به 11 هزار 120عدد، تابلو اطلاعاتی به هزار و 530 مترمربع، تهیه و اجرای نیوجرسی مفصلی 5 هزار و 800، تهیه و اجرای گاردیل تا به بیش از14 هزار متر طول، ایمن‌سازی سر گاردیل به ۶۴ نقطه، تهیه و نصب چشم‌گربه‌ای 7هزار و 700عدد برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از چالش‌های پیش روی اداره ایمنی راه و حریم‌ها، کمبود اعتبارات تخصیصی، کمبود نیروی متخصص، تخریب و سرقت انواع علائم ایمنی و گارد ریل‌ها و برخورد وسایل نقلیه سنگین و سبک به علائم و تجهیزات ایمنی به دلیل ترافیک محورهای استان خصوصاً محور بندرعباس – سیرجان و بندرعباس بندر خمیر عنوان کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار