نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک هرمزگان//نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش ها و خدمات رؤسا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: عملکرد حوزه سلامت استان هرمزگان در همه حوزه ها به ویژه شاخص های بهداشت و درمان، مثال زدنی است.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 02 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش ها و خدمات رؤسا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: عملکرد حوزه سلامت استان هرمزگان در همه حوزه ها به ویژه شاخص های بهداشت و درمان، مثال زدنی است.

دکتر احمد مرادی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه سلامت استان، عنوان کرد: توجه به همه ظرفیت های استان، به ویژه ظرفیت‌های بومی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، از جمله نقاط قوت در بخش های بهداشت و درمان استان و همچنین آموزش و پژوهش در سال های اخیر بوده است.

مرادی عملکرد استان هرمزگان در حوزه بهداشت و پیشگیری، به ویژه در کنترل اپیدمی کرونا را بسیار مطلوب دانست و بیان کرد: خوشبختانه بستر ارائه خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت در استان هرمزگان به طور کامل ایجاد شده است.

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به نقش مشارکت اقشار مختلف جامعه، از جمله مدیران صنایع و خیّرین سلامت در حفظ، ارتقاء و تأمین سلامت عمومی جامعه، گفت: مشارکت خیّرین سلامت و صنایع استان در تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ساخت و تکمیل مراکز درمانی، از جمله مهمترین دستاوردهای حوزه سلامت استان در بحث مشارکت اجتماعی است و این مهم از سوی نمایندگان مجلس نیز در حال پیگیری است.

دکتر احمد مرادی با بیان اینکه به زودی میزان سرانه تخت های بیمارستانی در استان افزایش می یابد، گفت: با توجه به کمبود سرانه تخت به جمعیت در استان، تلاش مسئولین و همراهی نمایندگان استان نتیجه بخش بود که با افتتاح و بهره برداری از 4 بیمارستان بزرگ تخصصی در مرکز استان و شهرستان میناب، شاهد افزایش میزان قابل توجهی از تخت های بیمارستانی خواهیم بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه مشارکت صنایع و خیّرین، خرید 30 دستگاه دیالیز جهت بیماران مرکز استان نیز در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر 5 دستگاه خریداری و تحویل مرکز دیالیز شده است و مابقی ثبت سفارش شده و در حال رایزنی جهت دریافت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‎‎های علمی و نیروی انسانی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بحث نیروهای متخصص بومی و همچنین جذب نیروهای کارآمد و نخبه نیز پیشرفت قابل توجی داشته است؛ راه اندازی آزمایشگاه مرجع استان با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات مدرن در دوران کرونا که خدمات آن با آزمایشگاههای سطح ملی نیز برابری می کند، بیانگر این موضوع است.

احمد مرادی پروژه های ساخت بیمارستان 531 تخت خوابی بندرعباس، بیمارستان 264 تخت خوابی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان 90 تخت خوابی کودکان بندرعباس با مشارکت پالایشگاه نفت بندرعباس و بیمارستان 160 تخت خوابی میناب را انقلاب بزرگی در ساخت مراکز درمانی مجهز و افزایش تخت های بیمارستانی در هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار