تابناک هرمزگان// مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز فصل برداشت پیاز از 8600هکتار اراضی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 410هزار تن محصول توسط کشاورزان استان برداشت و به بازار روانه شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 10 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// سید رضا امیری زاده در حاشیه بازدید از عملیات برداشت محصول پیاز در بندرعباس با تشریح سطح زیر کشت پیاز در استان، اظهار کرد: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود در استان هرمزگان با ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز به صورت میانگین بالغ بر ۴۱۰ هزارتن محصول پیاز برداشت گردد.

وی در ادامه با اشاره به بازارهای محصول پیاز هرمزگان در کشور افزود: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان و ... از بازارهای هدف این محصول با کیفیت است.

امیری زاده از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عنوان مقاصد بین المللی پیاز هرمزگان یاد کرد و گفت:  محصول پیاز هرمزگان با توجه به کشت نشایی از با کیفیت ترین پیاز تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری نیز دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  متوسط عملکرد در هرهکتار از اراضی کشت شده پیاز را بالغ بر 50تن ارزیابی کرد و اذعان داشت: عمده برداشت پیاز از مزارع هرمزگان از بهمن ماه خواهد بود اما از نیمه دوم دی ماه برداشت در برخی اراضی آغاز و تا اواخر فروردین ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

امیری زاده در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین ، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: پیاز ، جهاد کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار