مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تابناک هرمزگان// مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باتوجه به شیوع بیماری آنفولانزا گفت : بیماری انفولانزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در گیرمی کندکه مهم ترین علایم آن تب ،سرفه ،گلودرد میباشد بنابراین ازطریق قطرات تنفسی به راحتی منتقل می شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 15 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکترطیبه رازنهان اظهار کرد:افرادمبتلا به بیماری آنفلونزا می توانند ازیک روز قبل ازشروع علایم تا 5الی 7روزبعد ازآن سایرافراد را آلوده کنند کودکان به مدت طولانی تری می توانندویروس را منتشر کنند.

ترشحات تنفسی فرد بیمار ، تماس باسطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان بینی و چشم ها ازدیگر راههای انتقال بیماری انفولانزا میباشد.

وی به عوامل مهم انتقال بیماری آنفلونزا که شامل فضاهای سرپوشیده یا تهویه نامناسب و ناکافی ، شلوغی و تجمع افراد ، تماس نزدیک ، فاصله کمترازدومتر،  دست دادن و روبوسی و حضورفردبیمار بدون ماسک دربین جمعیت میباشد اشاره کرد و افزود:  گروههای پرخطرهمچون  افرادمبتلا به دیابت ،مادران باردار و افرادی که عضو پیوندی دارند لازم است با تزریق به موقع واکسن آنفولانزا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند

مدیرگروه بیماریهای واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به رعایت راههای پیشگیری ازبیماری آنفولانزا که شامل تزریق واکسن درافرادواجدشرایط ، استفاده ازماسک درفضاهای بسته ، رعایت بهداشت دست ،حفظ فاصله دومتری با افراد دارای علایم ، ماندن درخانه درصورت داشتن علایم ، مصرف مایعات کافی ،غرغره کردن نمک ، داشتن خواب کافی شبانه میباشد تاکید کرد و گفت: تشنج ، دردقفسه سینه ، تنگی نفس و تشدید بیماری زمینه ای از هشدارهای بیماری آنفولانزا میباشد که باید سریعا به پزشک ارجاع داده شوند.

دکتر رازنهان با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزا ویروسی است و انتی بیوتیک برروی آن تاثیری ندارد،گفت: مصرف مایعات ، داشتن خواب کافی ،پرهیز از استرس  و داشتن تغذیه مناسب از درمان های این بیماری میباشد .

وی افزود: افراد پرخطر که دارای بیماری زمینه ای  و دارای علایم خطر دارند با نظر پزشک باید از داروهای ضد ویروسی استفاده نمایند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار