عضو شورای شهر خبر داد
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اعلام خبر تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ جهت تجدید نظر در برخی آراء تخریب، گفت:در بعضی از موارد خاص رای تخریب ساختمان به جریمه نقدی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 05 February 2023

«محمد علی اعتباری» در جلسه با مدیران شهرسازی شهرداری های مناطق یزد در این باره گفت: پرونده ساختمان هایی که به دلیل تخلف در سال های گذشته برای آن ها حکم تخریب صادر شده است اما اکنون به نحوی تخلف رفع شده است، مجددأ در کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ بررسی و درصورت امکان، حکم تخریب به جریمه تغییر پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص مصوبه شورای ششم شهر یزد در باره این کمیسیون، گفت: کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ به منظور رفع مشکل شهروندانی که طی سالیان گذشته املاک آن ها به دلایل مختلف در این کمیسیون رأی تخریب گرفته، اما اکنون باتوجه به شرایط موجود فعلی از جمله تغییرات در طرح تفضیلی، داخل شدن در محدوده شهر، تغییرات در مصوبه کمیسیون ماده پنج و دیگر موارد تخلف رفع شده است، تشکیل خواهد شد و در صورت تأیید اعضای کمیسیون ماده صد، حکم تخریب لغو و جریمه نقدی در نظر گرفته می شود.

به گفته اعتباری، این اقدام صرفأ برای ساختمان های که به هر نحوی تخلف آنها رفع شده، اجرا خواهد شد و برای تمامی رأی های تخریب صدق نمی‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان توجه کنند مطابق کمیسیون ماده ۱۰۰ مالکین املاک و اراضی، قبل از هر اقدام عمرانی از قبیل تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی‌ مکلّف به اخذ پروانه ساخت از شهرداری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار