تابناک هرمزگان// با حضور وزیر جهاد کشاورزی پروژه های حوزه جهاد کشاورزی هرمزگان به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 11 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حسین رئیسی نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه میناب پروژه‌های مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و چند طرح نیز کلنگ زنی شد. 

یکی از این پروژه‌ها سردخانه ثابت زیر صفر برای بسته بندی و فرآوری میگو، فیله و گوشت ماهی بود، این مجتمع 3200 تن ظرفیت دارد و با 85 میلیارد تومان اعتبار احداث شده و برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی کرده است. 

دیگر طرح‌های مهم امروز که توسط وزیر جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی شد شامل عملیات اجرایی احیای دشت مرکزی میناب، تسطیح اراضی، تجهیز، نوسازی و بازسازی شبکه اصلی خطوط انتقال آب، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و اصلاح و نوسازی باغات میناب بود.

مشخصات فنی این پروژه شامل اجرای یک خط لوله به طول 135 کیلومتر، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان شامل میناب و روستاهای کلیبی، سرکم بهمنی، سرکنتان، قاسم جلالی، شهمرادی، فخرآباد، حکمی، بازیاری، خواجه شمسی، درخانه و کلو است، تعداد ایستگاه کنترل در این طرح 49 و تعداد حوضچه شیرآلات نیز 532 عدد خواهد بود. 

این طرح قرار است تا سال 403 به بهره‌برداری برسد، ارزش اقتصادی این طرح نیز بالغ بر 2400 میلیارد ریال است چه بخشی از آن شامل 320 میلیارد ریال سهم آورده مردم است.

دیگر طرح مهم امروز بهره‌ برداری از 14 هکتار گلخانه در بخش توکهور و هشتبندی بود، این گلخانه با سرمایه گذاری 50 میلیاردی قرار است تولید کننده گوجه فرنگی و فلفل دلمه رنگی باشد، این محصولات به کشور روسیه صادر می‌شود، با بهره‌ برداری از این واحد گلخانه برای 140 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد. 

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امسال در استان هرمزگان 138 پروژه مرتبط با جهاد کشاورزی در حوزه‌های کشاورزی و شیلات با اعتبار بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است. 

وی با تجلیل ویژه از حمایت‌های استاندار هرمزگان افزود: یکی از پتانسیل‌های استان، تلاش‌های استاندار در جهت کسب اعتبارات استانی و توجه ویژه به حوزه کشاورزی و شیلات است. 

ساداتی نژاد گفت: پروژه‌های خوبی در جهت توسعه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای، آبیاری نوین، شیلات و بسته بندی و فرآوری شیلات در استان کلنگ زنی یا افتتاح شد که می‌تواند سبب توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد در هرمزگان شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار