تابناک هرمزگان// دکتر فاطمه نوروزیان با عنوان اینکه در هرمزگان از ابتدای دی ماه مثل سایر استان های کشور بصورت نسبتا" محسوسی افرایش ابتلا به کرونا مشاهده شد که تقریبا ۳۰ درصد نسبت به اول دی ماه افزایش داشت گفت:علی رغم اینکه این افزایش ادامه پیدا نکرد و روند صعودی آن متوقف شده است کماکان توصیه به رعایت بهداشت دست ها و استفاده از ماسک در مکانهای عمومی و سربسته همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 14 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکتر نوروزیان در ادامه یادآور شد: روند ابتلا به بیماری در کشورمان مثل سایر کشورهای خاورمیانه است و الگوی ابتلا در کشورما با کشورهای چین و ژاپن کاملا متفاوت است که با توجه به واکسیناسیون بسیار خوبی که انجام شده است اگر خودمراقبتی داشته باشیم نگرانی در خصوص شیوع بیماری نخواهیم داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: از نظر رنگبندی شهرستان های خمیر، بستک، پارسیان و جزیره کیش به رنگ زرد هستند و بقیه شهرستان ها به رنگ آبی که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی، کل استان را با رنگ آبی و حتی سفید ببینیم.

وی گفت: در رابطه با آنفلونزا از ابتدای مهرماه روند افزایشی داشتیم که ابتدا انفلونزای نوع A با تیپ H1N1 افزایش پیدا کرد و بعد سوشH3N2 به اوج رسید . در حال حاضر موارد انفلونزا بسیار کمتر شده است اما موارد اندکی که مثبت می شوند بیشتر از نوع B می باشد که خطر شیوع این بیماری با این سوش در حال افزایش است.

دکتر نوروزیان خاطر نشان کرد: برای بیماری آنفلونزا و کرونا توصیه اولیه تزریق واکسن است ولیکن به سالمندان، بیماران دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار توصیه اکید می شود که واکسن را تهیه و تزریق کنند.

از آنجا که از زمان تزریق واکسن تقریبا ۲ تا ۴ هفته طول می کشد تا ایمنی بدنشان کامل شود پس بنابراین هنوز فرصت هست تا واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

دکتر نوروزیان در خاتمه با عنوان اینکه تکمیل واکسیناسیون کرونا هم همچنان تاکید می شود و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آماده تزریق واکسن کرونا هستند یادآور شد: قرنطینه بیماران علامتدار و همچنین رعایت بهداشت دست و تنفس یعنی استفاده از ماسک، همچنان توصیه ما برای کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی و گوارشی هست.

انتهای پیام//

برچسب ها: ماسک ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار