رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات ویزیت ارزان قیمت در مرکز «مهدیه»، گفت: «مهدیه» شلوغ ترین مرکز درمان سرپایی کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 14 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی اظهار کرد: در استان کرمانشاه کمبود در رشته‌های تخصصی نداریم و در این موضوع نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست اما در بعضی رشته‌های فوق تخصصی کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: فوق تخصص جراحی عروق، ریه اطفال از جمله حوزه‌های درمانی هستند که در اکثر استان‌ها کمبود نیروی انسانی احساس می‌شود و در حوزه اعزام بیمار به تهران نیز شاید هفته‌ای یک مورد انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه با اقدامات صورت گرفته مجهز به دستگاه سی. تی. اسکن هستند و شاید بعضی از دستگاه به دلیل تعمیرات موقتاً فعال نباشند.

محمدی با اشاره به وضعیت دارویی استان، گفت: ۱۲۰ قلم کمبود دارویی به صورت سراسری وجود دارد که دارای جایگزین هستند و مشکلی برای بیماران ایجاد نکرده است و همچنین کمبود داروهای بیمارستانی نیز وجود ندارد و این نوع داروها در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مرکز درمانی مهدیه شلوغ ترین مرکز سرپایی شهر کرمانشاه است و دلیل آن ویزیت ارزان قیمت آن است و بر اساس آمارها روزانه حدود ۲ هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند اما جوابگوی نیازها نیست و در حال حاضر مرکزی نیز برای جابه‌جایی در نظر گرفته نشده و نیاز به اعتبار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پارکینگ شهرداری که محل تجمع پزشکان و خدمات درمانی است یک بسته کامل از انواع خدمات را ارائه می‌دهد و در استان‌های مجاور نیز شهرت دارد اما سبب ترافیک در محل است و با توجه به این دغدغه مکانی برای جابجایی در نظر گرفته شد که مورد استقبال قرار نگرفت.

محمدی با اشاره به دریافت وجه نقد در بعضی مطب پزشکان، عنوان کرد: تمام پزشکان کرمانشاه به دستگاه کارتخوان مجهز هستند و در مطب آنها تابلویی نیز برای دریافت گزارشات نصب شده و با افرادی که نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان اقدام نکرده‌اند برخورد خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار